اپلیکیشن

تلفن همراه

May 20, 2023
13:33 شنبه، 30ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145484

اپل: ویژگی‌های امنیتی اپ استور در سال 2022 بیش از 2 میلیارد تراکنش جعلی را مسدود کرده است

اپل در مقاله جدیدی، امتیازات امنیتی اپ استور و سرویس پرداخت Apple Pay را توضیح داده که از کاربران اکوسیستم آن محافظت می‌کنند.
 
 
 
 
اپل در مقاله‌ای که مزایا و امتیازات امنیتی اپ استور و سرویس پرداخت Apple Pay را برجسته می‌کند، مدعی شد که اپ استور در سال 2022 از حدود 2 میلیارد دلار «تراکنش جعلی بالقوه» جلوگیری کرده است.
 
همانطور که غول سازنده آیفون در مقاله خود توضیح می‌دهد، این شرکت در اپ استور از انجام خریدهای جعلی نزدیک به 3.9 میلیون کارت اعتباری سرقت شده در برنامه‌های جلوگیری کرده است و همچنین 714 هزار حساب را از انجام تراکنش مجدد منع کرده که رقم 2 میلیارد دلاری اشاره شده از این طریق به دست آمده است.
 
 
اپل همچنین می‌گوید که تقریباً 1.7 میلیون درخواست مربوط به برنامه‌هایی که با استانداردهای اپ استور در زمینه «حریم خصوصی، امنیت و محتوا» مطابقت ندارند را رد کرده است. از این تعداد، 400 هزار برنامه به دلیل نقض حریم خصوصی، 153 هزار برنامه به دلیل اسپم، کپی کردن سایر برنامه‌های موجود یا گمراه کردن کاربران و 29 هزار برنامه به دلیل داشتن ویژگی‌های مخفیانه یا غیرمستند رد شده‌اند.
 
 
از دیگر موارد اشاره شده، می‌توان به مسدودسازی 428 هزار حساب توسعه‌دهنده به دلیل فعالیت‌های بالقوه متقلبانه اشاره کرد. اپل همچنین حساب 282 میلیون مشتری جعلی را غیرفعال کرده و همچنین 198 میلیون از دسته حساب‌ها قبل از ساخته شدن مسدود شده‌اند.
 
 
کاهش فعالیت‌های کلاهبردارانه اپ استور در سال 2022
به گفته اپل، در سال 2022 نسبت به سال 2021 تعداد کمتری از حساب‌های توسعه‌دهنده مرتبط با فعالیت‌های کلاهبردارانه مسدود شده‌اند که از «روش‌ها و پروتکل‌های جدیدی» که پیاده‌سازی شده به عنوان دلیل این امر یاد شده است. در حالی که طی چند سال گذشته فشار زیادی به این شرکت وارد شده تا پشتیبانی از استورهای دیگر (یا سایدلود کردن اپ‌ها) را در iOS فراهم کند، اپل ادعا کرده که از کاربران در برابر «تقریباً 57 هزار» برنامه که از «فروشگاه‌های غیرقانونی» توزیع شده‌اند، محافظت کرده است.
 
 
علاوه بر موارد اشاره شده، بیش از 147 میلیون بررسی جعلی نیز از اپ استور حذف شده که اپل توضیح می‌دهد این دسته از اطلاعات نادرست می‌توانند کاربران را فریب بدهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.