تحلیل بازار

تلفن همراه

May 20, 2023
16:42 شنبه، 30ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145498

سامسونگ پیشتاز بازار گوشی‌های هوشمند تاشو

گلکسی زد فلیپ 4 با سهم بازار 27 درصدی محبوب‌ترین گوشی تاشو در سه ماهه اول سال 2023 بوده است.
 
 
 
 
فروش گوشی‌های تاشو در سه ماهه سوم سال 2022 به اوج خود رسید، زمانی که تمام تولیدکنندگان بیش از 500 درصد رشد و بیش از 6 میلیون دستگاه عرضه را ثبت کردند. از آن زمان تاکنون، فروش گوشی‌های تاشو برای دو فصل متوالی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و اکنون براساس گزارش‌های جدید، در سه ماهه اول سال 2023، فقط 2.1 میلیون گوشی تاشو به بازار عرضه شده است.
 
براساس گزارش جدید مربوط به عرضه گوشی‌های تاشو که توسط «راس یانگ» به اشتراک گذاشته شده، سامسونگ همچنان پیشتاز اصلی بازار گوشی‌های تاشو است. با این وجود، سهم غول کره‌ای در سه ماهه اول سال با 45 درصد کاهش به دومین پایین‌ترین سطح خود رسیده است. در همین بازه زمانی، اوپو دومین برند بزرگ بازار گوشی‌های تاشو بوده است و سهم 21 درصدی را به خود اختصاص داده است.
 
 
 
هرچند عرضه گوشی‌های تاشو سامسونگ در سه ماهه اول سال 2023 کاهش پیدا کرده، اما این شرکت موفق شده تا در سال گذشته محبوب‌ترین گوشی‌های بازار را داشته باشد و همین روند را در سه ماهه اول سال 2023 نیز به ثبت رسانده است.
 
برترین گوشی های تاشو بازار در سه ماهه اول سال 2023
 
 
گلکسی زد فلیپ 4 با سهم بازار 27 درصدی محبوب‌ترین گوشی تاشو در سه ماهه اول سال 2023 بوده است. نکته جالب اینکه دومین گوشی تاشو محبوب بازار یعنی Pocket S متعلق به هواوی است که 15 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.
 
پس از آن گلکسی زد فولد 4 با 13 درصد، اوپو فایند N2 فلیپ با 11 درصد و هواوی میت X3 با 6 درصد سهم بازار برترین گوشی‌های این بازار بوده‌اند.
 
با این وجود، آمار سه ماهه بعدی می‌تواند بسیار جالب باشد، زیرا تولیدکنندگان بیشتری از جمله گوگل گوشی‌های تاشو جدیدی را به بازار عرضه می‌کنند. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به پیکسل فولد گوگل اشاره کرد که در ماه ژوئن (خرداد-تیرماه) به عنوان رقیب گلکسی زد فولد 4 سامسونگ وارد بازار خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.