تحلیل بازار

تلفن همراه

May 22, 2023
10:38 دوشنبه، 1ام خردادماه 1402
کد خبر: 145540

افزایش چند برابری سود خالص تپسی در صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱

سود خالص تپسی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۳۵۲ درصدی را تجربه کرد.
 
 
بر اساس گزارش مالی سالانه تپسی که در سایت کدال منتشر شده، درآمدهای عملیاتی سال ۱۴۰۱ تپسی ۱۳۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته است.
 
تپسی در سال گذشته بیش از ۶۲۵ میلیارد تومان درآمد داشته در حالی که درآمد آن در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۶۶ میلیارد تومان گزارش شده بود.
 
این شرکت در سود ناخالص، سود عملیاتی، سود قبل از مالیات و سود خالص هم رشد قابل توجهی داشته است. سود خالص تپسی در سال ۱۴۰۱ حدود ۸۷ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۳۵۲ درصدی داشت.
 
درآمد تپسی از کمیسیون سفر یعنی منبع درآمد اصلی‌اش حدود ۶۰۱ میلیارد تومان و سود ناخالص از این منبع ۱۲۴ میلیارد تومان گزارش شده است. این درآمد در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۴۹ میلیارد تومان و سود ناخالص ۵۶ میلیارد تومان بود.
 
پس از کمیسیون سفیران، این شرکت از سرویس تلفنی حدود ۲۰ میلیارد تومان، از سوءپیشینه‌ی سفیران حدود ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و از راه‌اندازی مجدد بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کرده است.
 
در کنار این‌ها بهای تمام‌شده درآمدهای عملیاتی، هزینه‌های فروش، اداری و عمومی، هزینه‌های مالی و سایر درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی این شرکت هم افزایش داشته است.
 
بیشترین هزینه‌ی تپسی در سال گذشته از میان هزینه‌های سربار مربوط به استهلاک بوده که بیش از ۱۳۶ میلیارد تومان برآورد شده و پس از آن بیشترین هزینه را تبلیغات با حدود ۱۰۱ میلیارد تومان داشته است. همچنین تپسی برای حقوق و دستمزد بیش از ۶۵ میلیارد تومان هزینه کرده و در توضیح این مورد گفته شده که افزایش هزینه‌ها ناشی از افزایش حقوق و دستمزد طبق مصوبه وزارت کار و افزایش تعداد پرسنل عملیاتی و افزایش نرخ‌ها بابت افزایش تورم است.
 
هزینه ی حقوق و دستمزد اداری، عمومی و فروش بیش از ۲۰ میلیارد تومان و هزینه‌ی تبلیغات این بخش حدود ۴ میلیارد تومان گزارش شده است.
 
در گزارش کدال آمده است که تپسی برای سال پیش رو اهدافی چون توسعه‌ی جغرافیایی، برندینگ، توسعه‌ی بازارهای موجود و شهرهای اصلی و بهبود الگوریتم قیمت‌گذاری پویا و توزیع سفر در نظر دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.