امنیت

فناوری اطلاعات

May 22, 2023
11:15 دوشنبه، 1ام خردادماه 1402
کد خبر: 145542

میکسر رمزارز به سرقت رفت

سرویس تورنادو کش (Tornado Cash) که به کاربران امکان می‌دهد تراکنش‌های رمزارز را به صورت محرمانه انجام دهند، به کنترل هکرها درآمد.
 
یک محقق امنیتی در شرکت سرمایه گذاری کریپتویی پارادایم، در توییتر اعلام کرد: هکرها روز شنبه ۱.۲ میلیون رای جعلی به خود دادند. پس از این که آرای جعلی از ۷۰۰ هزار رای مشروع، فراتر رفت، هکرها توانستند کنترل کامل اداره تورنادو کش را به دست بگیرند.
 
تورنادو کش، یک پروتکل بلاک‌چین است و توکن حاکمیتی TORN این سرویس، به دارندگان اجازه می‌دهد درباره تغییرات پیشنهاد شده در این سرویس، رای دهند.
 
محقق شرکت پارادایم گفت: اکنون که هکرها همه رای‌ها را در اختیار دارند، می‌توانند هر کاری می‌خواهند انجام دهند و در این مورد، ۱۰ هزار رای را به عنوان TORN، برداشت کرده و فروختند.
 
اندکی پس از انتشار خبر این سوءاستفاده، صرافی رمزارز بایننس اعلام کرد سپرده‌های TORN را موقتا غیرفعال می‌کند. قیمت رمزارز TORN پس از کاهش در روز یکشنبه، در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا ثابت بود. طبق آمار کوین گکو، قیمت TORN بیش از یک سوم کاهش پیدا کرده و به حدود ۴.۵۶ دلار رسیده است.
 
تورنادو کش ظاهرا ابزار مورد علاقه هکرها و خلافکاران برای پولشویی دارایی‌های مسروقه یا نامشروع است. آمار شرکت Dune Analytics نشان می‌دهد بیش از هشت میلیارد دلار از زمان آغاز فعالیت تورنادو کش در سال ۲۰۱۹، از طریق این سرویس ارسال شده است.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، وزارت خزانه داری آمریکا در اوت سال گذشته، با اعلام این که تورنادو کش توسط هکرهای کره شمالی برای پولشویی استفاده شده است، این سرویس را هدف تحریم قرار داد. یک مقام خزانه‌داری آمریکا در آن زمان گفته بود گروه هکری لازاروس کره شمالی، حدود ۴۵۰ میلیون دلار را از طریق تورنادو کش، پولشویی کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.