تلفن همراه

گوشی

May 22, 2023
15:11 دوشنبه، 1ام خردادماه 1402
کد خبر: 145560

آیفون با هوش مصنوعی مولد متحول می‌شود

آگهی‌های استخدامی که اپل در حوزه هوش مصنوعی منتشر کرده است، نشان می‌دهد این شرکت سازنده آیفون، آماده سرمایه‌گذاری در این فناوری می‌شود.
 
اپل در ماه میلادی جاری، ۲۸ فرصت شغلی در حوزه هوش مصنوعی منتشر کرده است. آن طور که پایگاه خبری ۹to۵Mac مشاهده کرده است، یکی از این فرصت‌های پیشنهادی، برای یک مهندس تحقیقات مدل‌سازی مولد بصری است. در توضیح این پیشنهاد شغلی آمده است، این موقعیت شغلی، بخشی از گروهی خواهد بود که روی فناوری‌های هوش مصنوعی مولد که پلتفرم‌های رایانش موبایل اپل را متحول خواهند کرد، کار می‌کند.
 
این توصیفها کاملا بلندپروازانه به نظر می‌رسد اما معنای این فرصت‌های شغلی، برای کاربران روشن نیست. با این حال، تعدادی فرصت شغلی عرضه شده و توصیف این فرصتها، نشان می‌دهد که اپل هوش مصنوعی مولد را کاملا جدی گرفته است.
 
هوش مصنوعی در محصولات اپل استفاده شده است اما به نظر می‌رسد که از نظر قابلیت، قرار است به سطح جدی برسد.
 
گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که اپل واقف است که از شرکت‌هایی نظیر OpenAI، مایکروسافت و گوگل در رقابت هوش مصنوعی، عقب مانده است.
 
بر اساس گزارش پایگاه فناوری تِک رادار، تیم کوک، مدیر عامل اپل، گفته است که پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی مولد، بسیار جالب است، اما همچنین اظهار کرده که اپل در رویکرد خود به این فناوری، آگاه و مراقب خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.