رگولاتوری

May 23, 2023
13:55 سه شنبه، 2ام خردادماه 1402
کد خبر: 145596

شکایات مشترکان خوزستانی به صورت مجزا مورد رسیدگی قرار گرفت/ ضرورت بررسی علت شکایت ارتباطی مردم در خوزستان

جلسه کمیته حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای رسیدگی به شکایات مشترکان شرکت مخابرات در استان خوزستان به صورت مجزا برگزار شد و به ۴۵ شکایت به ثبت رسیده در سامانه ۱۹۵ رسیدگی شد.
 
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه کمیته عالی حفاظت از حقوق مصرف کننده امروز (دوشنبه) برای رسیدگی به شکایات مشترکان از شرکت مخابرات در استان خوزستان با حضور مدیرکل حمایت از حقوق مصرف کننده و مدیرکل منطقه جنوب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مدیران ستادی شرکت مخابرات ایران و مدیر منطقه مخابراتی خوزستان برگزار شد.
 
در این جلسه 45 شکایت مشترکان شرکت مخابرات در استان خوزستان که در سامانه 195 ثبت شده بود با موضوعاتی چون سرقت کابل، توسعه فیبر نوری، تامین تجهیزات سرقت شده و همکاری مقامات محلی، مطرح و مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.
 
در همین ارتباط پیمان قره داغی مدیرکل حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات، استان خوزستان را جزو پرشمارترین استان ها از نظر تعداد شکایات به ثبت رسیده، دانست و گفت: علاوه بر آن استان خوزستان جزو سه استانی است که بیشترین  شکایات مردمی را نیز در سال گذشته داشته است.
 
وی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات ارتباطی مردم از اولویت های وزارت ارتباطات به شمار می رود، افزود: ضروری است تا اپراتورها نسبت به بررسی دقیق و رسیدگی به شکایت های به ثبت رسیده تا رفع آن اقدام کنند.
قره داغی تصریح کرد: ابتدا باید بررسی شود که علت نارضایتی بالای مردم و افزایش نرخ شکایت های به ثبت رسیده در استان خوزستان از خدمات شرکت مخابرات چیست و سپس سریعا با تشکیل تیم های فنی به صورت ویژه نسبت به برطرف کردن موانع و مشکلات مردم در این استان اقدام کرد.
 
مدیرکل حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات با اشاره به تلاش انجام شده در این سازمان برای رسیدگی سریع تر به مشکلات مردم، تصریح کرد: در سال گذشته با برنامه ریزی انجام شده و اهتمامی که نسبت به این امر وجود داشت، زمان پاسخگویی به شکایات به ثبت رسیده مشترکان از شرکت مخابرات ایران در سامانه 195، 15 درصد نسبت به سال قبل آن کاهش یافته است.
 
بنابه این گزارش، کمیته حفاظت از حقوق مصرف‌کننده به‌منظور رسیدگی به شکایات باقی‌مانده مشترکان از اپراتورهای ارتباطی به‌صورت منظم جلساتی را در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار می‌کند و در آن به شکایات ثبت‌شده مشترکان در سامانه ۱۹۵ که بعد از سپری کردن فرایند معمول از سوی اپراتورها باقی‌مانده است، رسیدگی می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.