تلفن همراه

فناوری

May 24, 2023
9:16 چهارشنبه، 3ام خردادماه 1402
کد خبر: 145620

وی‌چت با کف دستتان تراکنش مالی انجام می‌دهد

شرکت چینی Tencent اعلام کرد که پیام‌رسان WeChat به سیستم پرداختی با نام Palm Pay مجهز شده است.
 
 
 
شرکت چینی Tencent اعلام کرد که پیام‌رسان WeChat به سیستم پرداختی با نام Palm Pay مجهز شده است که به موجب آن کاربران می‌توانند با اسکن کف دست، تراکنش‌ها را انجام دهند. بااین‌حساب کف دست کاربران شبیه کارت بانکی آن‌ها عمل می‌کند.
 
فناوری‌های تأیید هویت بیومتریک چند سال است که طرفداران خودش را دارد و سرویس‌های جدیدی در این زمینه معرفی می‌شوند. کاربران وی‌چت برای استفاده از این سرویس جدید باید حساب خود در این پیام‌رسان را به دستگاه‌های مجهز به قابلیت تشخیص چهره متصل کرده و سپس اسکن کف دست خود را در برنامه ثبت کنند. در این صورت کاربر می‌تواند پرداخت‌های روزانه خود را از طریق اسکن کف دستش انجام دهد.
 
 
وقتی اسکن کف دست جایگزین کارت بانکی می‌شود
اپلیکیشن وی‌چت با معرفی سیستم پرداخت جدید خود با نام Palm Pay امکان جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا بتوانند از سیستم پرداخت خلاقانه بهره ببرند. این سیستم کف دست کاربر را در دستگاه‌های پرداخت اسکن و هویت وی را تأیید می‌کند تا بتواند تراکنش‌ها را انجام دهد.
 
این سیستم پرداخت در آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی این شرکت توسعه یافته است. در آزمایشگاه‌های Tencent که با نام YouTu شناخته می‌شوند، محققان روی افزایش ایمنی تراکنش‌ها و روش‌های بهینه‌سازی‌شده و جدید کار می‌کنند. اکنون آن‌ها توانسته‌اند ساخت سیستم بیومتریک تأیید هویت پرداخت از طریق کف دست کاربران را عملیاتی کنند.
 
 
این فناوری پیش از معرفی عمومی، در شرایط مختلف از نظر نور محیطی مورد آزمایش قرار گرفته و عملکرد قابل‌قبولی را از خود نشان داده است. همچنین محققان این شرکت ادعا می‌کنند که این سیستم از ایمنی قابل‌قبولی برخوردار است.
 
یکی از موضوعات جالب در مورد این سیستم آن است که اگر کاربر جهت قرارگیری کف دست خود را روی اسکنر تغییر دهد، سیستم قدرت تشخیص خوبی دارد و می‌تواند به‌سرعت الگوی کف دست را شناسایی و هویت کاربر را تأیید یا رد کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.