سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

May 24, 2023
10:44 چهارشنبه، 3ام خردادماه 1402
کد خبر: 145626

هوش مصنوعی به فوتوشاپ اضافه شد

شرکت ادوب، فناوری هوش مصنوعی مولد را به نرم افزار ویرایش تصویر فوتوشاپ اضافه کرد.
 
ادوب که در سن خوزه کالیفرنیا مستقر است، اعلام کرد که این شروع یک حرکت بزرگ برای افزودن فناوری‌های هوش مصنوعی به مجموعه برنامه‌های نرم افزاری این شرکت برای افراد حرفه‌ای خلاق است.
 
هرچند برنامه‌هایی مانند Dall-E شرکت OpenAI، با تبدیل فوری متن به تصاویر، توجه عمومی را به خود جلب کرده‌اند اما شرکت‌های بزرگ به دلیل مسائل حقوقی پیرامون داده‌های مورد استفاده برای طراحی این سیستم‌ها، هنوز به شکل گسترده از آنها استفاده نکرده‌اند.
 
ادوب با استفاده از سیستم فناوری که "فایرفلای" می‌نامد و به طور مخصوص برای داده‌های تصویری مجاز برای استفاده، تولید شده و به گفته ادوب، می‌تواند در تنظیمات تجاری استفاده شود، به نگرانی‌های مذکور پرداخته است.
 
ادوب به مدت حدود شش هفته در یک وب سایت، این سیستم را آزمایش کرده و اکنون اعلام کرده که ویژگی‌هایی را بر این اساس، به فوتوشاپ که شاید شناخته‌ترین محصول این شرکت است، اضافه خواهد کرد.
 
یکی از ویژگی‌های جدید که Fill Generative نامیده خواهد شد، به کاربران امکان می‌دهد تا تصویر اصلی  که با محتوای تولید شده از رایانه بسیار نزدیک است را گسترش دهند یا ویژگی‌های را بر اساس یک توصیف متنی، اضافه کنند. به عنوان مثال، این ویژگی می‌تواند تصویر یک گل را گرفته و آن را به دشتی از گل‌ها با رشته کوهی پشت آن تبدیل کند.
 
بر اساس گزارش رویترز، الی گرینفیلد، مدیر ارشد فناوری رسانه‌های دیجیتال ادوب گفت: هدف این ابزار، گرفتن جای هنرمندان گرافیکی نیست بلکه سریعتر کردن تولید تصاویر جدید با استفاده از ایده‌های متعدد است. در گذشته، هنرمندان گرافیکی مجبور بودند ساعت‌های ارزشمندی را برای جست‌وجوی بایگانی عکس و چسباندن قطعاتی از تصاویر موجود با دست، صرف کنند. این ویژگی هوش مصنوعی، این کار تولیدی را به طرز چشمگیری سریع می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.