بازار سرمایه

May 27, 2023
10:16 شنبه، 6ام خردادماه 1402
کد خبر: 145680

طرح اولیه برج بیت کوین دبی به نمایش گذاشته شد

برج بیت کوین دارای یک نسخه فیزیکی و مجازی (برای متاورس) خواهد بود و قابلیت‌هایی مربوط به کریپتو را به مهمانان ارائه می‌کند.
 
 
 
 
«سالواتوره لجیرو»، توسعه‌دهنده برج بیت کوین (Bitcoin Tower)، از این پروژه در دبی و در جریان یک رویداد منحصر‌به‌فرد با محوریت معماری، رونمایی کرد. برج بیت‌کوین یک پروژه برنامه‌ریزی‌شده برای ساخت اولین هتل زنجیره‌ای در جهان با 40 طبقه است که مزایای منحصر‌به‌فردی مانند NFT و خرید و فروش ارز دیجیتال را به مهمانان خود ارائه می‌کند. هدف این پروژه نشان‌دادن اهمیت دارایی‌های دیجیتال و به حداقل رساندن تفاوت‌های بین املاک دیجیتال و فیزیکی است.
 
لجیرو در مصاحبه‌ای به کوین تلگراف اعلام کرد که این پروژه دو مورد از علایق او را با یکدیگر ترکیب می‌کند. او در زمینه توسعه املاک تجربه دارد و در طول ‌همه‌گیری به Web3 علاقه‌مند شد.
 
 
او در مصاحبه خود توضیح داد:
 
«با بسیاری از کارشناسان کریپتو صحبت کرده‌ام و با کمال احترام، آن‌ها هیچ چیز در مورد املاک و مستغلات نمی‌دانند. همچنین با بسیاری از توسعه‌دهندگان شهری نیز صحبت کرده‌ام و با تمام احترامی که برایشان قائلم، آن‌ها نیزی چیزی از کریپتو نمی‌دانند.»
 
لجیرو پس از تجربه خود، پروژه‌ای را تصور کرد که با تخصص او در زمینه املاک و اشتیاقش به ارزهای دیجیتال مطابقت دارد و ایده برج بیت کوین در دبی متولد شد.
 
او همچنین به کوین تلگراف گفت که می‌خواهد برج‌ بیت کوین یک پروژه باز باشد و به امکان ساخت یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) برای آن اشاره کرد. لجیرو توضیح داد:
 
«ما ورودی‌های بسیار زیادی از جامعه دریافت خواهیم کرد، زیرا برج بیت کوین باید یک پروژه باز باشد، مانند چیزی که ساتوشی ناکاموتو [خالق بیت کوین] به ما آموخته است.»
 
نسخه متاورس برج بیت کوین و زمان ساخت پروژه
 
 
پروژه لجیرو علاوه بر نسخه فیزیکی خود که در دبی ساخته می‌شود، همچنین یک نسخه مجازی نیز خواهد داشت که در متاورس راه‌اندازی می‌شود. درحالی‌که موقعیت آن هنوز نهایی نشده، او امیدوار است تا مجوز ساخت برج را در نزدیکی جاده شیخ زاید، جایی که خط افق معروف دبی در آن قرار دارد، دریافت کند.
 
هرچند ساخت برج بیت کوین قرار است اواخر سال جاری آغاز شود، اما هنوز تاریخ دقیق تکمیل آن مشخص نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.