اپلیکیشن

تلفن همراه

May 29, 2023
11:04 دوشنبه، 8ام خردادماه 1402
کد خبر: 145765

تاکید وزیر ارتباطات بر تبلیغ و ترویج قابلیت اتصال پیام‌رسان‌های داخلی

وزیر ارتباطات با بیان اینکه قابلیت اینترکانکشن تا حدود هفت ماه آینده در اروپا و برای همه سکوها و پلتفرم‌های جهانی اجباری می‌شود، گفت: ما این کار را برای اولین بار انجام دادیم و اکنون نیاز به تبلیغ و ترویج این موضوع جهت معرفی به مردم وجود دارد.
 
62386978.jpg
 
عیسی زارع پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در حاشیه نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران درباره میزان استقبال از قابلیت اینترکانکشن میان پیام‌رسان‌های داخلی اظهار کرد: قابلیت اتصال متقابلی که بین پیام‌رسان‌ها راه اندازی شده، بسیار خوب است و در کلاس جهانی، اتحادیه اروپا آن را به قانون تبدیل کرده است.
 
وی افزود: اکنون نیاز به تبلیغ و ترویج وجود دارد که این قابلیت به مردم معرفی شود و گفته شود نیاز ندارند برای ارتباط چند پیام‌رسان را نصب کنند، بلکه هر پیام‌رسانی که بیشتر استفاده دارند را نصب می‌کنند و هر کسی که با آنها کار داشته باشد، از طریق سایر پلت‌فرم‌ها و با استفاده از این قابلیت می‌تواند به آنها پیام بفرستد.
 
زارع پور گفت: حتی در قدم بعد به دنبال  ایجاد کانال و گروه هستیم. به صورت کلی قابلیت خوبی است که مردم بشناسند و استفاده کنند.
 
نزدیک به ۹۲ درصد روستاها به اینترنت متصل شده‌اند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در مراسم افتتاحیه نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته هم اظهار کرد: از همه عزیزانی که برای این‌ نمایشگاه زحمت کشیدند تشکر میکنیم، ان‌شاالله این نمایشگاه نقطه عطفی در حوزه پست باشد.
 
وی افزود: بحث کسب و کارهای اینترنتی در کشور شاید زودتر از سایر کشورها شروع شد و رونق گرفت. برای اینکه به جایگاه خوبی در اقتصاد دیجیتال برسیم، به مقدماتی نیاز دارد که یکی از آن زیرساخت است که بخشی به ما و به دیگر بخش‌ها مرتبط است. یکی از اقدامات گفته شده زیرساخت است که الحمدلله ما در روستا و شهر کشورمان دسترسی به اینترنت وجود دارد و نزدیک به ۹۲ درصد روستاها به اینترنت متصل شده‌اند و تا پایان امسال روستایی نخواهیم داشت که به شبکه پرسرعت متصل نیست.
 
زارع پور با بیان اینکه تا زیرساخت نباشد، فناوری معنا ندارد.، اظهار کرد: در زمینه فیبر نوری هم تا الان سه میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفتند و در نظر داریم تا پایان سال ۸ الی ۱۰ میلیون نفر تحت پوشش قرار بگیرند. الحمدالله در حوزه سکوها و پلتفرم های داخلی ما جزو کشورهایی هستیم که پلت‌فرم‌های بومی خود را داریم و در حال حاضر نیاز کشور در خرید و فروش برخط از طریق پلتفرم های داخلی انجام می‌شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سخنانش تأکید کرد: لجستیک قابل اتکا و هوشمند از دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز است و بحث تضمین  کالا و و حساب امانی هم از موارد مورد توجه است که ما موضوع حساب امانی را پیگیری می کنیم. بخش خصوصی در این زمینه اقداماتی انجام داده است اما در آیین نامه سال گذشته بانک مرکزی موظف به ایجاد حساب امانی شد.
 
وی تصریح کرد: با وجود زحمات کشیده شده در حوزه پست اما ما فاصله داریم تا به پست هوشمند برسیم. باید حداکثر استفاده خود از فناوری‌های نوین را داشته باشیم تا درنهایت خدمت قابل اتکا به مردم ارایه بدهیم. باید به این گفته برسیم که مردم بتوانند هر کالا و محصولی که خریداری می کنند با دقت چند دقیقه داشته باشیم. به عبارتی باید از بازه زمانی ساعت شروع کنیم تا در دو سال آینده به بازه زمانی دقیقه برسیم.
 
زارع پور در پایان گفت: در نهایت تلاش می‌کنیم تا سطح رفاه مردم بالا برود وخواهشم از دوستان این است که کار را دنبال کنند. نمایشگاه امروز، نمایشگاه خوبی است تا ظرفیت‌ها برای هدف لجستیک هوشمند ریشه یابی و به کار گرفته شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.