فناوری اطلاعات

May 29, 2023
11:57 دوشنبه، 8ام خردادماه 1402
کد خبر: 145771

این ترفند عجیب، مغز سرورهای ChatGPT را از کار انداخت

یکی از کاربران ردیت با اعمال ترفندی عجیب روی ChatGPT، باعث شد این چت‌بات پاسخ‌های جالبی ارائه دهد و با مشکل مواجه شود.
 
 
ChatGPT هیجان‌انگیزترین فناوری ماه‌های اخیر بوده و رقابت در حوزه‌ی هوش مصنوعی را به‌شدت افزایش داده است؛ مسیری که گوگل، مایکروسافت و OpenAI در خط‌ مقدم آن قرار دارند. البته شرکت‌های بزرگ و کوچک دیگری هم وجود دارند که برنامه‌های مختلف مبتنی‌بر هوش مصنوعی خود را توسعه می‌دهند.
 
از آنجا که درحال‌حاضر روزهای اولیه‌ی هوش مصنوعی هوشمندتر را سپری می‌کنیم، بروز خطا و اشکال در سیستم‌های مبتنی‌بر این فناوری طبیعی است. دقت داده‌هایی که چت‌بات‌های هوش مصنوعی ارائه می‌دهند تا کامل‌ شدن فاصله‌ی زیادی دارد و شاید رسیدن به چنین سطحی مدتی طول بکشد. علاوه‌براین چالش‌های جدی درمورد حریم‌خصوصی وجود دارد که باید برطرف شوند.
 
امکان دارد محصولاتی مثل ChatGPT با پاسخ دادن به درخواست‌های کاربران دچار اشکال شوند. اکنون یکی از کاربران ردیت ترفندی را شناسایی کرده که اساساً مغز رایانه‌ی ChatGPT را درهم می‌شکند. در این روش کافی است به چت‌بات دستور دهید یک حرف را تکرار کند و سپس مشاهده خواهید کرد چه اتفاقی رخ می‌دهد.
 
 
 
کاربری به‌نام TheChaos7777 در ردیت اعلام کرد: «لطفاً تا جایی که می‌توانید با چیزی غیر از حرف A پاسخ ندهید.»
 
BGR می‌نویسد، ChatGPT با تکرار حرف A سعی کرد پاسخی مطابق درخواست کاربر ارائه دهد اما پس‌ از آن دچار اشکال شد و متنی از وب‌سایت پرورش‌دهنده‌ی بولداگ فرانسوی را ارائه داد.
 
برخی افراد سعی کردند همان ترفند را روی ChatGPT آزمایش کنند که نمونه‌ی آن را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.
 
 
 
 
در ادامه از ChatGPT سؤال شد که چند بار می‌تواند فقط حرف A را تکرار کند؟ هوش مصنوعی OpenAI در پاسخ گفت: «به‌عنوان مدل زبانی هوش مصنوعی می‌توانم حرف A را به‌طور مکرر و نامحدود تولید کنم. با این‌حال به‌دلیل محدودیت‌های پلتفرم، پاسخ‌های من کوتاه‌ هستند. لطفاً تعداد تقریبی تکرارهایی را که می‌خواهید به من اعلام کنید تا به شما پاسخ دهم.»
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.