رسانه‌های اجتماعی

May 29, 2023
14:22 دوشنبه، 8ام خردادماه 1402
کد خبر: 145794

توییتر به علت نادیده‌گرفتن قانون نظارت بر محتوا در اتحادیه اروپا ممنوع می‌شود

کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا به توییتر هشدار داده که به‌عنوان یک پلتفرم آنلاین بسیار بزرگ (VLOP) از نظر قانونی مجبور به رعایت قانون نظارت بر محتوا است.
 
 
به گفته «تیری برتون»، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا، توییتر از آیین نامه عملکرد اتحادیه اروپا در مورد اطلاعات نادرست آنلاین خارج شده است.
 
برتون در یک توییت که گزارش های قبلی در مورد خروج قریب الوقوع توییتر از قوانین اتحادیه اروپا را تایید کرد، این پلتفرم رسانه اجتماعی را با یک هشدار صریح خطاب کرد و به توییتر گفت که نمی تواند خود را از مسئولیت قانونی در این زمینه پنهان کند.
 
«توییتر آیین‌نامه داوطلبانه اتحادیه اروپا در برابر اطلاعات نادرست را کنار گذاشته است، اما تعهدات باقی می‌مانند. شاید بتوانید از چنین چیزی فرار کنید، اما نمی‌توانید از آن مخفی شوید. فراتر از تعهدات داوطلبانه، مبارزه با اطلاعات نادرست طبق DSA از 25 آگوست یک تعهد قانونی خواهد بود. تیم‌های ما برای اجرای آن آماده خواهند بود.»
 
قانون سراسری اتحادیه اروپا که در ماه نوامبر اجرایی شد، VLOP‌هایی مانند توییتر را ملزم می‌کند تا خطرات سیستماتیک گفتمان مدنی و فرآیندهای انتخاباتی مانند اطلاعات نادرست را ارزیابی و کاهش دهند.
 
با تصمیم توییتر برای خروج از این قرارداد، آن هم سه ماه قبل از شروع اجرای DSA توسط اتحادیه اروپا، به‌‌نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد قوانین اتحادیه در مورد نظارت بر محتوا را نادیده بگیرد؛ تصمیمی که می‌تواند برای توییتر و ایلان ماسک گران تمام شود.
 
اتحادیه اروپا در این صورت می‌تواند تا حداکثر 10 درصد از گردش مالی سالانه جهانی توییتر و در صورت تکرار، تا 20 درصد از گردش مالی آن را به‌عنوان جریمه تعیین کند. کمیسیون اروپا همچنین اعلام کرده است که عدم رعایت مکرر این قوانین می‌تواند منجر به مسدودکردن پلتفرم متخلف در اتحادیه اروپا شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.