تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

May 29, 2023
15:13 دوشنبه، 8ام خردادماه 1402
کد خبر: 145797

هرآنچه از سیستم‌عامل iOS 17 انتظار داریم

در مراسم افتتاحیه WWDC 2023 احتمالا پیش‌نمایشی از iOS 17 منتشر خواهد شد. شایعات حکایت از آن دارند که بهبودها و پیشرفت‌های قابل‌توجهی در راه است.
 
 
iOS 16 چندی پیش منتشر و با استقبال بسیاری از کاربران مواجه شد که درنهایت برخی از ویژگی‌های موردانتظار مانند صفحه قفل قابل‌تنظیم، فعالیت‌های زنده و حالت‌های فوکوس و موارد دیگر را به‌همراه داشت. اپل همه‌ساله به‌روزرسانی جدید iOS را در جریان کنفرانس WWDC در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد و حالا بسیاری از طرفداران آیفون در انتظار نسخه‌ی بعدی این سیستم‌عامل هستند. از‌ آنجاکه هرچه می‌گذرد به این رویداد نزدیک‌تر می‌شویم، در این مطلب قصد داریم انتظاراتمان از سیستم‌عامل جدید iOS را مرور کنیم.
 
تاریخ عرضه iOS 17
جانشین iOS 16 احتمالاً در طول کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) معرفی خواهد شد. این شرکت طبق روال هر سال، در ژوئن ۲۰۲۳ (خرداد ۱۴۰۲) از جدیدترین نسخه‌ی iOS رونمایی خواهد کرد و نسخه‌ی بتای آن را با پیشرفت‌ها و ویژگی‌های جدید، در هفته‌های اولیه‌ی پس از انتشار در اختیار کاربران قرار خواهد داد.
 
شایعات درمورد iOS 17 چه می‌گویند؟
این‌طور که به‌نظر می‌آید، سیستم‌عامل iOS 17 از نظر افزوده‌های مهم و جدید حرف زیادی برای گفتن نخواهد داشت؛ زیرا طبق گزارش‌ها اپل تلاش‌های خود را به سمت realityOS، سیستم‌عامل هدست واقعیت ترکیبی معطوف کرده است؛ بنابراین برخی از تغییراتی که به‌طور بالقوه برای امسال برنامه‌ریزی شده بودند، ممکن است به نسخه‌های اصلی بعدی مانند iOS 18 منتقل شوند. بااین‌حال، امیدواریم این نرم‌افزار بسیاری از ویژگی‌های جزئی و موردانتظار کاربر را معرفی کند.
 
زمزمه دیگری که به‌گوش می‌رسد، امکان بارگذاری جانبی برنامه‌ها خارج از فروشگاه اپل است که درادامه به آن خواهیم پرداخت. با فشار اتحادیه اروپا به اپل، این شرکت احتمالا موظف است ویژگی‌ مذکور را به دستگاه‌های iOS در اروپا اضافه کند. اینکه چگونه این کار را انجام خواهد داد و آیا سازنده آیفون برنامه‌های جانبی را تنظیم می‌کند یا نه، هنوز مشخص نیست.
 
به‌دلیل تمرکز اپل روی هدست واقعیت ترکیبی، iOS 17 تغییرات بزرگ‌ کمتری تجربه خواهد کرد
جدای از این، برخی از شایعات ادعا می‌کنند که iOS 17 مرکز کنترل را دوباره طراحی خواهد کرد، جزیره دینامیک را تقویت می‌کند و سفارشی‌سازی‌های AOD پیشرفته‌تری را علاوه‌بر بهینه‌سازی اپلیکیشن‌های دوربین و سلامت ارائه می‌دهد. حال باید دید که این زمزمه‌ها درنهایت به حقیقت می‌پیوندند یا درحد شایعه باقی خواهند ماند.
 
از iOS 17 چه انتظاراتی داریم؟
اگر واقع‌بین باشیم، به این زودی‌ها شاهد به‌روزرسانی گسترده‌ای مانند آنچه در iOS 7 دیدیم نخواهیم بود. باتوجه به پیچیدگی iOS کنونی و اشکالات جدیدی که در هر نسخه اصلی سیستم‌عامل ظاهر می‌شود، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که اپل رابط‌کاربری را بکوبد و از نو بازسازی کند؛ اما قطعا تغییراتی در رابط‌کاربری ایجاد خواهد شد و همین تغییرات کوچک است که موجب می‌شود کاربر از رابط‌کاربری فعلی خسته نشود؛ این دقیقا نکته‌ای است که اپل باید روی آن تمرکز کند. بااینکه اپل هرسال به‌روزرسانی‌های جدیدی ارائه می‌کند، برخی از عناصر سیستم‌عامل از زمان iOS 7 یکنواخت به‌نظر می‌رسد؛ از این رو، ارائه سفارشی‌سازی‌های بیشتر، اقدامی خوشایند برای کاربران اپل خواهد بود. در ادامه با قابلیت‌هایی که انتظار داریم اپل در iOS 17 پیاده‌سازی کند، آشنا می‌شویم.
 
مرکز کنترل
 
 
 
به گفته‌ی منبعی در انجمن MacRumors که برنامه‌های اپل را در گذشته به‌درستی پیش‌بینی کرده است، این احتمال وجود دارد که iOS 17 تغییرات عمده‌ای را در مرکز کنترل داخلی ایجاد کند. انتظار می‌رود مرکز کنترل اصلاح‌شده یکی از برجسته‌ترین تغییراتی باشد که به iOS 17 می‌آید؛ اما درحال‌حاضر، هیچ اطلاعاتی درمورد اینکه چه تغییرات خاصی فراتر از «UI» و «سفارشی‌سازی» در حال انجام است، وجود ندارد. مرکز کنترل از زمان عرضه iOS 11 در سال 2017، به‌روزرسانی قابل‌توجهی را به خود ندیده است.
 
برنامه روزنامه‌نگاری
اپل درحال توسعه‌ی برنامه‌ای برای ژورنال‌نویسی است که به کاربران امکان می‌دهد فعالیت‌ها و افکارشان را از طریق گزارش زندگی روزمره خود پیگیری و ثبت کنند. به گفته وال استریت ژورنال، این اپلیکیشن با تجزیه و تحلیل رفتار کاربر، مشخص می‌کند که یک روز معمولی چگونه است؛ برای مثال، چقدر زمان در خانه یا محل کار سپری می‌شود.
 
موضوعاتی را پیشنهاد می‌کند که کاربر ممکن است بخواهد درمورد آن‌ها بنویسد. همچنین می‌تواند دوستانی را که در این نزدیکی هستند، شناسایی کند. این اپلیکیشن می‌تواند با پیام‌های متنی و تماس‌های تلفنی ادغام شود، اما تمام داده‌ها و تجزیه و تحلیل روزانه روی دستگاه انجام می‌شود. انتظار می‌رود اپلیکیشن Journaling با iOS 17 معرفی شود.
 
جزیره پویا Dynamic Island
گفته می‌شود که اپل درحال بهبود Dynamic Island است تا بتواند کارهای بیشتری انجام دهد. ظاهراً بخش بازاریابی اپل تیم توسعه را تحت فشار قرار داده است تا قابلیت‌های جزیره دینامیک را افزایش دهند؛ زیرا مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر آیفون ۱۵ هنگام عرضه از این ویژگی پشتیبانی خواهند کرد.
 
برای مثال، رابط Siri روی صفحه‌نمایش را می‌توان در جزیره دینامیک ادغام کرد و باعث می‌شود که پاپ‌آپ Siri در آیفون موجب مزاحمت نشود. رابط فعلی سیری بخش زیادی از صفحه‌نمایش را پوشانده است و جابجایی آن با جزیره پویا به محتوای روی صفحه اجازه می‌دهد کاملاً نمایان شوند.
 
پشتیبانی از هدست واقعیت ترکیبی
هدست AR/VR اپل عملکرد، روند و اپ استور مخصوص به خود را خواهد داشت؛ اما احتمالاً شاهد سطحی از یکپارچگی میان هدست و آیفون باشیم؛ حتی اگر محدود به Handoff باشد.
 
همه محصولات اپل به‌طرق مختلف با یکدیگر تعامل دارند و این دلیل خوبی است برای اینکه ما منتظر ویژگی‌های جدید مرتبط با هدست در iOS 17 باشیم.
 
به روز رسانی CarPlay
در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان ۲۰۲۲، اپل پیش‌نمایشی از تجربه جدید CarPlay ارائه کرد که ادغام عمیق‌تری با وسایل نقلیه دارد و امکان کنترل عملکردهای خودرو مانند صدا و رادیو را از طریق CarPlay فراهم می‌کند. اپل همچنین قصد دارد ویجت‌ها و پشتیبانی از چندین نمایشگر را اضافه کند. اولین وسایل نقلیه با پشتیبانی از نسل بعدی CarPlay قرار است در اواخر سال ۲۰۲۳ عرضه شوند، به این معنی که احتمالاً ویژگی‌های جدید CarPlay همزمان با عرضه‌ی iOS 17 یا به‌روزرسانی آن ارائه خواهند شد.
 
قابلیت ضبط مکالمه
 
کابران اپل از مدت‌ها پیش، درخواست پشتیبانی آیفون از قابلیت ضبط تماس را دارند؛ قابلیتی‌که درحال‌حاضر نه‌تنها در سیستم‌عامل iOS بلکه در سیستم‌عامل‌های دیگر مانند اندروید نیز در دسترس نیست؛ چراکه بسیاری از کشورها به‌دلیل حفظ حریم شخصی افراد استفاده‌از آن را ممنوع کرده‌اند؛‌ بنابراین حتی اگر این ویژگی به نرم‌افزار گوشی‌های اپل راه پیدا کند، تنها برخی از کشورها و طبق قوانین خاصی از آن بهره‌مند خواهند شد.
 
ویجت‌های سفارشی
 
 
 
سفارشی کردن لاک اسکرین با ویجت‌ها بخش مهمی از به‌روزرسانی iOS 16 بود. اکنون کاربران می‌توانند چهار ویجت کوچک و دو ویجت بزرگ را به صفحه قفل آیفون اضافه کنند؛ بااین‌حال هنوز فضای بسیاری در صفحه قفل وجود دارد که اپل می‌تواند از آن برای اضافه کردن ویجت‌های بیشتر استفاده کند تا کاربران با محدودیت همراه نباشند.
 
افزون‌براین، ویجت‌ها تاحدودی نیاز به راه‌اندازی برنامه‌ها را از بین می‌برند و هدف اصلی آن‌ها در دسترس قرار دادن خلاصه‌ای از اطلاعات است؛ برای مثال، کاربر می‌تواند موسیقی در حال پخش را کنترل یا وضعیت آب‌وهوا را مشاهده کند و اگر به محتوای بیشتری از برنامه نیاز داشته باشد، باید وارد برنامه مربوطه شود. اگر این ویجت‌ها تعاملی بودند و محتوای بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دادند، هم موجب صرفه‌جویی در زمان می‌شد و هم مفیدتر عمل می‌کردند. گویا اپل درحال آزمایش ویجت‌های فعال برای صفحه‌ی اصلی و Today View در آیفون است، اما این ویژگی هنوز تایید نشده است. درصورت پیاده‌سازی، ویجت‌های فعال می‌توانند شامل دکمه‌های یک ضربه‌ای، لغزنده و موارد دیگر باشند؛ با هدف پویاتر کردن و تعاملی‌کردن ویجت‌ها.
 
قابلیت Split Screen
 
 
 
ویژگی Split Screen این امکان را فراهم می‌کند که دو برنامه جداگانه را به‌صورت همزمان اجرا کنید. این قابلیت با عنوان Split View در آیپد و مک در دسترس است؛ اما به‌نظر می‌رسد کاربران آیفون از آن بی‌بهره‌اند. ممکن است استدلال اپل این باشد که صفحه‌نمایش آیفون به‌اندازه آیپد نیست و شاید کاربران نتوانند آنطور که باید از این قابلیت استفاده کنند؛ اما از آنجایی که این ویژگی در بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی نیز وجود دارد، طبیعتا کاربران اپل هم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند؛ مگر این‌که اپل دلیل اساسی‌تری برای ارائه نکردن چنین قابلیتی داشته باشد.
 
قابلیت Dual Apps
قابلیت Dual Apps به‌کاربران امکان استفاده از چندین حساب در یک برنامه را می‌دهد؛ به‌عنوان مثال، می‌توانید چندین حساب اینستاگرام یا تلگرام داشته باشید و به‌راحتی بین آن‌ها جابه‌جا شوید. بااین‌حال برخی از برنامه‌ها نظیر واتساپ امکان ایجاد حساب‌های کاربری مختلف را برای کاربران فراهم نکرده‌اند. اگر اپل ویژگی Dual Apps را به iOS 17 اضافه کند، این امکان را خواهید داشت که در برنامه‌ای مانند واتساپ، همزمان به چند حساب کاربری مختلف دسترسی داشته باشید.
 
بازطراحی iMessage
طبق افشاگری‌های یکی از کاربران توییتر، اپل قصد دارد برنامه iMessage را در iOS 17 توسعه دهد. نسخه‌ی جدید این اپلیکیشن، دارای صفحه اصلی بهبود یافته، پشتیبانی از عملکردهای واقعیت‌افزوده، اتاق‌های گفتگو، استیکرهای جدید و… خواهد بود. اگر شایعات منتشر شده در این زمینه حقیقت داشته باشند، شاهد تغییراتی اساسی و قابل‌توجه در برنامه iMessage خواهیم بود.
 
افزون‌براین، یکی از مشکلاتی که برخی از کاربران آیفون همواره با آن مواجه هستند، این است که برخی از پلتفرم‌ها، قابلیت‌هایشان را تنها برای کاربران آیفون ارائه می‌دهند؛ به‌عنوان مثال، اگر شخصی از طریق iMessage پیامی را برای کاربر اندروید ارسال کند، پیام به‌صورت SMS در تلفن اندرویدی نمایش داده می‌شود و کاربران در دو سیستم‌عامل نمی‌توانند فایل‌ها یا تصاویر را با یکدیگر مبادله کنند. سرویس پیام‌رسانی RSC می‌تواند این عمل را امکان‌پذیر کند و پلی میان دو پلتفرم باشد. اگرچه آیفون به صراحت اعلام کرده است که این عملکرد را در iOS 17 پیاده‌سازی نخواهد کرد، زیرا کاربران اهمیت چندانی به آن نمی‌دهند؛ بااین‌حال، ما فکر می‌کنیم این سیستم پیام‌رسانی مورد استقبال افراد بسیاری قرار خواهد گرفت.
 
شارژ اختیاری آیفون
اپل در iOS 13 قابلیتی موسوم‌به شارژ باتری بهینه‌شده (Optimized Battery Charging) را به‌منظور محافظت از سلامت باتری آیفون معرفی کرد؛ قابلیتی که به‌صورت پیش‌فرض فعال است و اجازه نمی‌دهد دستگاه بیش از 80 درصد شارژ شود. کمی دور از ذهن به‌نظر می‌رسد؛ اما اگر اپل بتواند از روال یکنواخت شارژ باتری گذر کند و امکان شارژ اختیاری و دستی را ارائه دهد، کاربر می‌تواند گوشی را روی پایه شارژ مگ‌سیف قرار دهد و زمان پایان یافتن شارژ گوشی را تعیین کند.
 
بهبود دستیارصوتی سیری
مارگ گورمن، گزارشگر اپل می‌گوید، این شرکت به‌دنبال راهی برای حذف کلمه «Hey» از عبارت «Hey Siri» است. درحال‌حاضر اگر بخواهید سیری را برای انجام دستورات صدا کنید، حتما باید این عبارت را به‌صورت کامل به‌زبان بیاورید؛ بنابراین اگر اپل بتواند این عبارت را کوتاه‌تر کند، تنها با گفتن سیری می‌توانید این دستیار صوتی را فعال کنید.
 
از طرفی، اپل هر ساله ادعا می‌کند که دستیار هوشمند صوتی Siri پیشرفت کرده است؛ اما گویا هنوز هم در بسیاری از موارد درخواست کاربر را متوجه نمی‌شود؛ تا جایی که بسیاری از کاربران آیفون ترجیح می‌دهند به‌جای سیری می‌توانستند از دستیار صوتی گوگل استفاده کنند؛ ازاین‌رو، انتظار داریم سیری در به‌روزرسانی جدید iOS به‌درستی پیشرفت کند.
 
ویجت جهانی باتری
کاربران اپل درحال‌حاضر این امکان را دارند که با نصب برنامه Find My در هریک از محصولات اپل، به‌میزان باتری دستگاه‌های دیگر مانند مک یا آیپد دسترسی داشته باشند؛ اما چرا اپل این قابلیت را در ویجت باتری پیاده‌سازی نمی‌کند تا کاربران به راه‌اندازی برنامه‌های دیگر نیاز نداشته باشند؟ بسیاری از کاربران تمایل دارند به‌جای نصب‌ برنامه‌ای مانند Find My به‌راحتی و از طریق ویجت بتوانند سطح باتری هر دستگاهی را مشاهده کنند. ارائه‌ی ویجت جهانی باتری در iOS 17 برای تمام کاربران آیفون تغییری خوشایند خواهد بود.
 
اعلان‌های بهبودیافته
اپل در iOS 16 تلاش کرد اعلان‌ها را توسعه دهد و اکنون کابران می‌توانند ویجت‌ها را در قالب Stack، Count یا List نمایش دهند؛ بااین‌حال، هنوز هم خواندن و مدیریت اعلان‌ها در آیفون، به‌خصوص در صفحه‌ی قفل، کمی دشوار به‌نظر می‌رسد. درصورتی‌که دسترسی به این موارد در سیستم‌عامل اندروید به‌مراتب راحت‌تر است؛ بنابراین انتظار داریم اپل مدیریت اعلان‌ها را در صفحه‌قفل بهبود بخشد.
 
افزایش کاربردهای Shazam
گوشی Google Pixel از قابلیتی به‌نام Now Playing Pixel پشتیبانی می‌کند که همواره به موسیقی‌های در حال پخش گوش کرده و فهرستی از آن‌ها را جمع‌آوری می‌کند؛ بنابراین حتی اگر در یک مهمانی به تلفنتان توجهی نکنید، همچنان می‌توانید تمام آهنگ‌‌های پخش‌شده را در اختیار داشته باشید. اپل چندی پیش Shazam را تصاحب کرد و آن را در گوشی‌های آیفون توسعه داد؛ اما این اپلیکیشن هنوز نتوانسته است عملکردی مشابه برنامه Now Playing Pixel ارائه دهد. با توجه به‌ این‌که اپل اکنون مالک Shazam به‌حساب می‌آید، اضافه‌شدن چنین قابلیتی به iOS 17 واقع‌بینانه به‌نظر می‌رسد.
 
افزایش فضای iCloud
زمانی که اپل برای اولین‌بار iCloud را راه‌اندازی کرد، ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان برای همه کاربران در نظر گرفت. این غول فناوری به‌کیفیت تصاویر ویدیوهایی که آیفون‌های جدیدتر می‌گیرند، می‌بالد؛ به‌خصوص آیفون 14 که بهترین کیفیت ممکن را نسبت‌به نسخه‌های قبل ارائه می‌دهد! اما باید این نکته را هم در نظر بگیرد که کاربر به‌فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی تصاویر نیاز دارد. افزایش فضای iCloud از ۵ گیگابایت به ۱۰ گیگابایت، مسئله‌ای است که اپل به‌راحتی می‌تواند از پس انجام آن بربیاید.
 
پشتیبانی آفلاین Apple Map
Google Maps سال‌ها است که از نقشه آفلاین پشتیبانی می‌کند. کاربران اندروید برای استفاده از این قابلیت، تنها باید موقعیت مکانی را مشخص کرده و محدوده شهرها را دانلود کنند؛ بنابراین حتی اگر به‌اینترنت متصل نباشند، به‌راحتی می‌توانند موقعیت مکانی موردنظرشان را پیدا کنند؛ اما متاسفانه اپل در اپلیکیشن Apple Map چنین قابلیتی را در اختیار کاربرانش قرار نداده است؛ ازاین‌رو، امیدواریم شاهد این قابلیت پرکاربرد در iOS 17 باشیم.
 
بهبود امکانات صوتی آیفون
به‌دلایلی نامعلوم، اپل هنوز ابزاری به‌نام Spotify Connect را روی پلتفرم‌هایش ایجاد نکرده است؛ اپلیکیشینی که به‌‌کاربر امکان می‌دهد پخش موسیقی را در تمام دستگاه‌های واردشده کنترل کند؛ درحالی‌که اپل موزیک تنها در دستگاه آیفون قابل کنترل است.
 
ویژگی دیگری که جای خالی‌اش در آیفون احساس می‌شود، پادکست است؛ اگرچه به‌نظر نمی‌رسد این قابلیت چندان موردتوجه اپل قرار بگیرد. هر سال با به‌روزرسانی‌های جدید، اپل موزیک با عناصر و رابط‌کاربری جدید ارتقا پیدا می‌کند، اما خبری از پادکست نیست. اگر از کاربران آیفون باشید، قطعا با اشتراک‌های پولی پادکست، آشنا هستید و منطقی به‌نظر می‌رسد اگر اپل بخواهد کماکان این روند پردرآمد را ادامه دهد.
 
قابلیت صوتی دیگری که در برخی از برنامه‌ی پخش موسیقی اندروید وجود دارد، اما در آیفون مشاهده نمی‌شود، ویژگی Crossfade به معنای رفتن تدریجی از یک آهنگ به آهنگ دیگر است که موجب می‌شود پس از اتمام آهنگ در حال پخش، آهنگ جدید به‌مرور شروع شود و توقف آزاردهنده‌‌ای در کار نباشد. بااین‌حال باید منتظر ماند و دید که اپل قصد اضافه‌کردن چنین قابلیتی را به iOS 17 دارد یا خیر.
 
نصب برنامه‌ها از منابعی غیر از اپ‌استور
همانطور که اشاره شد، قوانین اروپایی اپل را موظف می‌کند که از سال ۲۰۲۴ امکان دانلود برنامه‌ها را از منابعی غیر از اپ‌استور را فراهم کند و اپل درحال برنامه‌ریزی برای ایجاد تغییرات در iOS 17 است.
 
مشتریان در اروپا ممکن است بتوانند بدون استفاده از اپ استور در iOS 17 برنامه ها را دانلود کنند و اپل مجبور است به مردم اجازه دهد از ابزارهای نصب جایگزین مانند فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث استفاده کنند. ازطرفی، توسعه‌دهندگان برای برنامه‌هایی که مشتریان با استفاده از ابزارهای جایگزین نصب می‌کنند نیازی به پرداخت هزینه‌های ۱۵ تا ۳۰ درصدی ندارند، اما اپل همچنان قصد دارد مبلغی را دریافت کند.
 
برای شروع، تغییرات جانبی تنها به مشتریان اتحادیه اروپا محدود خواهد شد؛ اما از آنجایی‌که سایر کشورها قوانینی مشابه قانون بازارهای دیجیتال در اروپا را تصویب می‌کنند، اپل احتمالا این عملکرد را گسترش خواهد داد.
 
سفارشی کردن صفحه اصلی
متاسفانه در گوشی‌های آیفون هیچ فروشگاهی برای تغییر تم وجود ندارد و اگر از رابط کاربری فعلی خسته شده باشید، نمی‌توانید از تم‌های مختلف برای طراحی مجدد رابط کاربری استفاده کنید. درحالی‌که اپل ممکن است تمایلی به ارائه فروشگاهی مانند MIUI یا ColorOS نداشته باشد؛ اضافه کردن فروشگاهی که توسط خود اپل کنترل می‌شود و چندماه یکبار طرح‌های جدیدی ارائه می‌دهد، ایده بدی به‌نظر نمی‌رسد.
 
مرورگرهای شخص ثالث بدون WebKit
اپل در iOS 17، همراه با فراهم‌کردن امکان دانلود از فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث، می‌تواند به مرورگرهای شخص ثالث اجازه دهد تا با حذف الزامات WebKit، از موتورهای خود استفاده کنند. در‌حال‌حاضر، مرورگرهایی مانند کروم و فایرفاکس باید با موتور مرورگر منبع‌باز اپل روی دستگاه‌های iOS و مطابق قوانین اپل ساخته شوند؛ اما قانون بازارهای دیجیتال اروپا، اپل را از اجبار مرورگرها به استفاده از WebKit منع می‌کند.
 
اپل می‌تواند این تغییرات را تنها در اروپا انجام دهد و هنوز مشخص نیست که آیا الزامات WebKit در سراسر جهان برداشته می‌شود یا تغییرات تنها شامل برنامه‌های مرورگر توسعه یافته در اروپا خواهد شد.
 
شماره گیری پیشگویانه (T9)
در گوشی‌های اندرویدی زمانی‌که شماره‌گیری را شروع می‌کنید، سیستم‌عامل به‌صورت خودکار شماره را با مخاطبین تطبیق می‌دهد. این قابلیت همواره در اندروید وجود داشته است و براساس آن نیازی نیست کاربر مخاطب را جستجو کند و تنها بخشی از شماره را وارد می‌کند؛ درحالی‌که در iOS کاربر باید تمام شماره را تایپ کند تا مخاطب موردنظر نمایش داده شود. همچنین معرفی ویجت قدیمی Favorite Contacts نیز اقدام خوبی در بخش تماس iOS 17 خواهد بود.
 
سایر قابلیت‌های شایعه‌شده
تنظیمات بیشتر در Always on Display
فیلترهای حالت فوکوس بیشتر
گزینه‌های اضافی در برنامه تنظیمات
تنظیمات دسترس‌پذیری سفارشی برای ارائه کنترل بیشتر بر رابط کاربری و طرح‌بندی
پیشرفت‌های CarKey و «پیاده‌سازی‌های خودرو» بیشتر در برنامه کیف پول
تغییرات نامشخصی در برنامه دوربین که به طور بالقوه می‌تواند در آیفون ۱۵ تعبیه شود و درنهایت برای همه مدل‌های آیفون دارای iOS 17 در دسترس قرار گیرد
بهبودهای قابل‌توجه در عملکردهای جستجو و Spotlight
اپلیکیشن Health با عملکرد ردیابی خلق‌وخو و ویژگی‌های جدید برای کاربران دارای مشکلات بینایی
کدام‌یک از گوشی‌های آیفون به‌روزرسانی iOS 17 را دریافت می‌کنند؟
iOS 16 چندی پیش با ویژگی‌های جذاب در دسترس کاربران آیفون قرار گرفت؛ اما مشکلات متعددی به همراه داشت. جدای از مشکلات سخت‌افزاری، برخی از کاربران با خطاهای بصری مانند ناپدید شدن ویجت‌ها یا خرابی و فریز شدن آیفون مواجه شدند؛ بنابراین نمی‌توان مطمئن بود که این غول فناوری قصد افزودن ویژگی‌های جدید را دارد، یا تنها به‌فکر یک به‌روزرسانی برای رفع اشکالات موجود در iOS 16 است. به‌هر‌حال، زمان زیادی تا معرفی iOS 17 باقی نمانده است و احتمالا اپل ایده‌ای کلی از تغییرات این نسخه از سیستم‌عامل دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.