سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

هوش مصنوعی

May 29, 2023
15:51 دوشنبه، 8ام خردادماه 1402
کد خبر: 145801

انویدیا از پلتفرم اترنت جدیدی برای هوش مصنوعی با سرعت 51 ترابیت بر ثانیه رونمایی کرد

پلتفرم اترنت Spectrum-X تراشه‌ای دارد که بالاترین سرعت انتقال اطلاعات را فراهم می‌کند.
 
 
 
مدیرعامل انویدیا در رویداد کامپیوتکس 2023 در تایوان از چندین محصول جدید پرده برداشت. یکی از این محصولات، یک پلتفرم اترنت اختصاصی برای انتقال حجم عظیمی از اطلاعات خواهد بود که برای پردازش‌های مربوط به هوش مصنوعی کاربرد دارد.
 
پلتفرم انویدیا Spectrum-X بر مبنای نوآوری‌های سوئیچ اترنت Spectrum-4 و پردازنده داده BlueField-3 این شرکت ساخته شده است و درزمینه عملکرد هوش مصنوعی و مصرف انرژی 1.7 برابر بهتر از نسخه‌های موجود کار می‌کند. این پلتفرم با کیت‌های توسعه نرم‌افزاری انویدیا سازگار است تا توسعه‌دهندگان بتوانند اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی خود را به‌صورت بومی حتی برای فضای وب بسازند.
 
پلتفرم شبکه Spectrum-X بسیار پرکاربرد است و می‌تواند برای امور مختلف هوش مصنوعی استفاده شود. Spectrum-4 در این پلتفرم برای اولین‌بار در جهان سرعت 51 ترابیت بر ثانیه‌ای را برای شبکه‌های هوش مصنوعی فراهم می‌کند. پردازنده‌های BlueField-3 و اپتیک‌های انویدیا LinkX هم یک شبکه 400GbE سرتاسری (End-to-End) را به‌وجود می‌آورند که برای کارهای ابری بهینه‌سازی شده است.
 
پلتفرم اترنت انویدیا Spectrum-X برای شبکه‌های هوش مصنوعی جذاب است
 
 
 
انویدیا Spectrum-X از طریق ایزوله‌سازی شیوه عملکرد چند-مستأجری (Multi-Tenancy) را ارتقا می‌دهد تا مطمئن شود که فرایندهای کاری به بهترین و پایدارترین شکل کار می‌کنند. این پلتفرم همچنین اطلاعاتی را در اختیار کاربر می‌گذارد تا بتوان گلوگاه‌ها را شناسایی کرد.
 
پلتفرم اترنت انویدیا می‌تواند 128 پورت اترنت 400 گیگابیتی یا 64 پورت 800 گیگابیتی داشته باشد. «جنسن هوانگ» با نمایش تراشه سوئیچ Spectrum-4 روی صحنه (تصویر بالا) مدعی شد که این تراشه غول‌پیکر از صدها میلیارد ترانزیستور روی یک دای 90 در 90 میلی‌متری طراحی شده و توسط فرایند تولید 4N شرکت TSMC ساخته شده است. توان این تراشه 500 وات است.
 
این تراشه می‌تواند بازار شبکه اترنت را متحول کند؛ چرا که درحال‌حاضر عمده این بازار در دست شرکت برودکام قرار دارد. مشتریان این محصولات سیسکو، Arista Networks ،Extreme Networks و Juniper Networks هستند. این محصولات همچنین می‌توانند در کارخانه‌های تولید هوش مصنوعی برای شبکه‌های مخصوص مدل‌های هوش مصنوعی استفاده شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.