تلفن همراه

May 29, 2023
16:15 دوشنبه، 8ام خردادماه 1402
کد خبر: 145807

مدل جدید ثبت سفارش موبایل؛ یک ششم سابقه واردات

تا پایان اردیبهشت ماه ثبت سفارش تلفن همراه هوشمند به میزان یک ششم میانگین واردات دو سال گذشته مجاز است.
 
 
 
طبق اعلام سامانه جامع تجارت،  از روز (دوشنبه مورخ 1402/03/01) ثبت سفارش تلفن همراه هوشمند (تعرفه 85171390) به میزان "ترخیص انجام شده از محل ثبت‌ سفارش‌های مشمول بررسی سابقه واردات تلفن همراه در سال جاری" برای هر بازرگان مجاز خواهد بود.
 
نکته 1؛ برای آن دسته از واردکنندگان تلفن همراه که از ابتدای سال از تمام سهمیه اولیه (یک ششم سابقه واردات) خود استفاده نکرده‌اند، باقیمانده سهمیه مذکور محفوظ و قابل استفاده خواهد بود.
 
نکته 2؛ میزان واردات مجاز هر بازرگان در هر صورت حداکثر به میزان میانگین سابقه واردات دو سال گذشته خواهد بود.
 
به عنوان مثال میانگین واردات دو سال گذشته بازرگانی برایتعرفه 85171390 معادل 600 دلار است. پس سهمیه اولیهمشخص شده به میزان یک ششم میانگین واردات دو سال گذشته، یعنی 100 دلار است.
 
بازرگان به میزان 70 دلار در دو ماهه اول سال جاری ثبت سفارش مشمول سابقه تلفن همراه داشته است که از این میزان معادل 50 دلار ترخیص کرده است.
 
لذا در حال حاضر بازرگان می‌تواند به میزان 80 دلار ثبت‌سفارش تلفن همراه داشته باشد(30 دلار باقیمانده از سهمیه اولیه به علاوه 50 دلار به میزان ترخیص سال جاری).
 
در صورت ترخیص بیشتر از 50 دلار از محل پرونده‌های مشمول سابقه واردات تلفن همراه، معادل ارزش ترخیص‌شده به سهمیهمجاز شخص افزوده خواهد شد.
 
همچنین سایر قواعد مربوط به ثبت‌سفارش تلفن‌همراه (ازجمله امکان واردات تلفن همراه برای متقاضیان فاقد سابقه واردات تا سقف 500 هزار دلار و همچنین معافیت ثبت‌سفارش‌های از محل «صادرات خود» از بررسی سابقه واردات) کما فی السابق برقرار خواهد بود.
 
لازم به ذکر است تمامی درخواست‌ مجوزهای سیستمی ارسالیکاربران از مورخ 1402/02/31 به بعد، حداکثر تا پایان روز دوشنبه مورخ 1402/03/01 پاسخ داده خواهد شد و پس از آن، پاسخ درخواست این مجوزها حداکثر ظرف یک ساعت به صورت خودکار صادر می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.