تلفن همراه

گوشی

May 30, 2023
9:36 سه شنبه، 9ام خردادماه 1402
کد خبر: 145818

آپدیت iOS 16.5 عمر باتری گوشی‌های آیفون را به‌شدت کاهش می‌دهد

با گذشت دو هفته پس از انتشار به‌روز‌رسانی جدید گوشی‌های اپل، بسیاری از کاربران آی‌فون از کاهش عمر باتری دستگاه خود پس از نصب نسخه جدید iOS ۱۶.۵ در شبکه‌های اجتماعی شکایت کردند.
 
 
نسخه جدید iOS ۱۶.۵ تقریبا دو هفته‌ای است که رسما در دسترس کاربران اپل قرار گرفته و آن دسته از کاربرانی که از گوشی‌های سری آی‌فون ۸ به بعد استفاده می‌کنند می‌توانند آن را دانلود و نصب کنند. کاربران اما در چند روز نخست دانلود و تجربه‌ این سیستم‌عامل از این بابت گله‌مند بودند که شارژ باتری‌شان به سرعت تخلیه می‌شود. اپل بارها گفته که این اتفاقات تا زمانی که سخت‌افزار و نرم‌افزار به هماهنگی نرسند طبیعی است، اما ظاهرا این‌بار داستان فرق دارد چرا که کاربران بعد از دو هفته همچنان از این بابت گلایه‌مند هستند.
 
 
طبق گزارش ZDNet، کاربران از چندین مشکل مرتبط با آپدیت جدید ‌iOS ۱۶/ ۵ مانند دمای بالای گوشی و سرعت تخلیه شارژ باتری نسبت به قبل‌ شکایت کردند. طبق آمار منتشر شده توسط وب‌سایت «ZDNet»، بیش از دو سوم کاربرانی که از گوشی‌های آی‌فون استفاده می‌کنند با مشکل کاهش محسوس طول عمر باتری بعد از نصب آپدیت جدید‌ مواجه شده‌اند. وقتی یک نسخه جدید از iOS را نصب می‌کنید، طبیعی است که گوشی تا مدت کوتاهی از نظر عمر باتری با افت مواجه شود، چون سیستم‌عامل در پس‌زمینه به علامت‌گذاری مجدد فایل‌ها، تصاویر، اپلیکیشن‌ها و… می‌پردازد. با این حال، بعد از گذشت چند وقت باید شاهد بازگشت شرایط به حالت عادی باشیم. اپل هنوز درباره مشکل عمر باتری در iOS ۱۶/ ۵ اظهارنظر نکرده و در آپدیت‌های جدید خود اثری از اشاره به بهبود وضعیت باتری دیده نمی‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.