رگولاتوری

May 30, 2023
11:59 سه شنبه، 9ام خردادماه 1402
کد خبر: 145841

پس از یک چالش طولانی؛ بایدن آنا گومز را برای عضویت در FCC معرفی کرد

 
FCC-office-770x285.jpg
 
ICTna.ir – رئیس جمهور آمریکا، آنا گومز وکیل حقوقی امور مخابراتی، را به عنوان کمیسر کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) که رگولاتور مخابراتی آمریکاست را برای ایفای نقشی که بیش از دو سال خالی بوده است، معرفی کرده است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گومز تجربه زیادی در تعامل با سازمان های دولتی ایالات متحده دارد. او از ژانویه در وزارت امور خارجه به عنوان مشاور ارشد سیاست اطلاعات و ارتباطات بین‌المللی در دفتر فضای مجازی و سیاست دیجیتال خدمت کرده است. او همچنین در وزارت بازرگانی به عنوان معاون دستیار دبیر اداره ملی مخابرات و اطلاعات (NTIA) خدمت کرده است. وی در مشاغل مختلفی در FCC کار کرده که به دوران دولت کلینتون برمی گردد.
 
گومز در بیانیه ای در لینکدین در این خصوص گفت: من از رئیس جمهور بایدن برای این افتخار تشکر می کنم. در صورت تایید، من مشتاقانه منتظر همکاری با رئیس روزنورسل و همکارانم کمیسیون هستم تا مزایای ارتباطات مدرن را برای همه به ارمغان بیاورم.
 
بعید است که نامزدی یک کارمند کهنه کار دولتی با همان درجه از کینه توزی و مخالفت که نامزد قبلی جیجی سون، که اولین انتخاب بایدن در اکتبر 2021 بود، مواجه شود.
 
علیرغم اینکه سون قبلاً به عنوان مشاور رئیس سابق تام ویلر در FCC خدمت کرده است، سابقه او در حمایت عمومی و نظرات او در رسانه های اجتماعی در مورد فاکس نیوز به عنوان بهانه ای برای یک کمپین ضد عو عمل می کرد. طبعا مخالفین به مقصود خود رسیدند و سنا چندین بار انتصاب او را رد کرد و ادعا کرد که نامزدی او تلاشی برای سیاسی کردن FCC است. این یک استدلال غیرمعمول بود، چرا که برای چندین دهه، سازمان نظارت بر مخابرات ایالات متحده یا آنچه ما همیشه از آن بعنوان FCC یاد میکنیم، عموما کمیسران داشته که هر حزبی را که در قدرت بوده، نمایندگی می‌کردند.
 
بایدن دو بار مجدداً سون را نامزد کرد، اما او در ماه مارس از رئیس‌جمهور خواست که نامزدی خود را پس بگیرد و دلیل آن حملات به شخصیت و حرفه‌اش بود. 
 
با نزول روند انتصاب به مسخره، به نظر می رسد کاخ سفید راه آسانی را با نامزدی گومز در پیش گرفته است و تسکین حداقل یک شاخه از دولت محسوس است.
 
در بیانیه ای از آلن دیویدسون، دستیار وزیر بازرگانی وزارت بازرگانی در امور ارتباطات و اطلاعات و مدیر NTIA، آمده است: وجود کمیسیون ارتباطات فدرال با پرسنل کامل برای تحقق وعده بایدن برای از بین بردن شکاف دیجیتال بسیار مهم است. آنا گومز، که قبلا در NTIA خدمت می کرد، نقشی برجسته داشته و تجربه های زیادی را برای آژانس به ارمغان خواهد آورد. من به آنا بابت نامزدی‌اش تبریک می‌گویم و امیدوارم کنگره به سرعت او را تایید کند.
 
روزن وورسل، رئیس FCC و کمیسیونرهای دیگر FCC نیز ارزیابی های مثبت خود را از نامزدی گومز منتشر کردند.
 
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.