سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

May 30, 2023
12:36 سه شنبه، 9ام خردادماه 1402
کد خبر: 145844

چطور پشتیبان‌گیری از پوشه OneDrive را در ویندوز ۱۱ غیرفعال کنیم؟

پشتیبان‌گیری خودکار از پوشه وان‌درایو، ویژگی آزاردهنده‌ی ویندوز ۱۱ است که در این مطلب با نحوه غیرفعال‌ کردن آن آشنا می‌شوید.
 
در ماه‌های اخیر، مایکروسافت تغییری در کلاینت سرویس فضای ذخیره‌سازی ابری وان‌درایو ویندوز ۱۱ ایجاد کرده است که به‌موجب آن پشتیبان‌گیری‌ به‌طور خودکار از پوشه‌های داکیومنت، دسکتاپ و عکس‌ها انجام می‌شود. این قابلیت جدید نیست؛ اما در نسخه‌های قدیمی‌ وان‌درایو، پشتیبان‌گیری به خواست کاربر انجام می‌شد و نرم‌افزار به‌طور پیش‌فرض روی حالت پشتیبان‌گیری خودکار تنظیم نشده بود.
 
امکان غیرفعال‌ کردن پشتیبان‌گیری خودکار در وان‌درایو برای کاربران فراهم است. با انجام دادن مراحل زیر، می‌توانید پشتیبان‌گیری خودکار در وان‌درایو را غیرفعال کنید:
 
روی تصویر وان‌درایو در نوار پایین ویندوز کلیک کرده و آن را باز کنید.
 
 
لوگو وان‌ درایو در تسکبار ویندوز
 
روی تصویر چرخ‌دنده در نوار بالایی وان‌درایو کلیک کرده و Settings را انتخاب کنید.
 
 
بخش تنظیمات در وان درایو
 
وارد بخش Backup شوید و گزینه‌ی Manage backup را بزنید. (در نسخه‌‌ی جدید وان‌درایو، صفحه‌ی Sync and backup به‌طور پیش‌فرض باز می‌شود که بخش Manage backup داخل آن قرار دارد)
 
 
بخش Manage backup در وان درایو
 
برای غیرفعال‌ کردن پشتیبان‌گیری هر یک از پوشه‌ها (دسکتاپ، تصاویر و داکیومنت)، روی Stop backup کلیک کنید.
 
 
 
اگر بعد از کلیک کردن روی گزینه‌ی Stop backup، اخطار دیگری دریافت کردید، دوباره گزینه‌ی Stop backup را بزنید.
 
ظاهر قسمت تنظیمات در نسخه‌های جدید وان‌درایو، کمی تفاوت دارد. برای اطمینان از غیرفعال بودن پشتیبان‌گیری، هر سه گزینه باید خاموش باشد.
 
 
 
وقتی پشتیبان‌گیری از پوشه‌ها متوقف می‌شود، فایل‌های پشتیبان‌گیری‌شده از پوشه‌ی محلی ناپدید می‌شوند. برای پیدا کردن آن‌ها، به پوشه OneDrive مراجعه کنید. در صورت نیاز می‌توانید آن‌ها را کپی کرده و به پوشه‌های محلی منتقل کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.