فناوری اطلاعات

May 30, 2023
15:06 سه شنبه، 9ام خردادماه 1402
کد خبر: 145858

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان در ساخت پلت‌فرم نقشه مسیریاب

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی نقشه مسیریابی را طراحی کرده است که همپای مسیریاب‌های معروف ایرانی همچون "نشان" و "بلد" رشد داشته است.
 
 
محمدرضا عباسی‌فرد؛ مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مدیریت و توسعه یادمان نصر (متین) در گفتگو با تسنیم اظهار کرد:‌ مجموعه ما زیرمجموعه هلدینگ "چابک" است که در این هلدینگ 5 کسب‌وکار وجود دارد که کسب‌وکار اصلی ما "به‌روزرسان" است که سیستم پخش لجستیک اشتراکی کار سفارش‌گیری، فروش، انبارش، پردازش و توزیع را به‌صورت اشتراکی برای شرکت‌ها انجام می‌دهد.
 
عباسی‌فرد گفت:‌ علاوه بر این محصول، ما یک فروشگاه زنجیره‌ای مجازی داریم که امروز به 16 هزار سوپرمارکت وصل است و کارهای مربوط به سفارش‌گذاری و… را انجام می‌دهد. یک کسب‌وکار دیگر با عنوان "به‌روز‌مارت" وجود دارد که یک پلت‌فرم کالای FMCG (FMCG مخفف عبارت Fast Moving Consumer Goods است که در فارسی معمولاً به «کالاهای تندمصرف» ترجمه می‌شود. در ساده‌ترین تعریف، کالاهای تندمصرف را کالاهایی می‌دانند که با سرعت بیشتری فروخته می‌شوند و قیمت فروش آنها نسبتاً پایین است) است که تولیدکنندگان این حوزه که بیشتر محصولات تازه و جدید هستند، کالاهای خود را مستقیم به End User می‌فروشند. این محصول با 700 برند معروف کشور کار می‌کند و بالای 30 هزار قلم کالا دارد.
 
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: نقشه مسیریاب "روتا"، لجستیک و "باربانت" سه محصول اصلی این شرکت دانش‌بنیان است که در نمایشگاه‌‌های مختلف از جمله نمایشگاه پلیس هوشمند در محل صندوق نوآوری و شکوفایی عرضه شده است.
 
وی با اشاره به محصول "نقشه مسیریاب" روتا تصریح کرد: زیرساخت نقشه و مسیریابی برای خودمان است و به‌صورت بومی آن را توسعه داده‌ایم، یک پلت‌فرم است که به کسب‌وکارها خدماتی را ارائه می‌دهد از جمله اینکه حوادث را برای پلیس گزارش کنند و به این دلیل که افراد احراز هویت شده‌اند به‌راحتی این کار را انجام می‌دهند.
 
عباسی‌فرد گفت: یک پلت‌فرم حمل بار شهری و بین‌شهری و بین‌الملل نیز از جمله محصولات این شرکت دانش‌بنیان است که کارهای مرتبط با بارهای کوچک ریلی، زمینی، هوایی، پیک، وانت و… را تحت پوشش قرار می‌دهد. نزدیک به 100 برنامه‌نویس در این شرکت دانش‌بنیان مشغول به کار و فعالیت هستند که مشغول توسعه زیرساخت این کسب‌وکار هستند.
 
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه نمایشگاهی، توانمندسازی و دریافت تسهیلات مختلف حمایت‌های مختلفی از شرکت دانش‌بنیان ما انجام داده است.
 
به گزارش تسنیم، میان اپ‌های ایرانی از لحاظ فنی، نشان و بلد مشابه "روتا" هستند و حتی در برخی بخش‌ها، روتا مشخصات فنی بالاتری دارد. تفاوت روتا در تعداد کاربر است که آن‌هم به تبلیغات کمتر برمی‌گردد. روتا در زمان حاضر حدود 200 هزار کاربر دارد.
 
ارائه پلت‌فرم خدمات مکان‌محور از اهدافی است که روتا دنبال می‌کند و کسب‌و‌کارهای مختلفی که در شبکه‌های اجتماعی یا فروشگاه‌های اینترنتی فعالیت دارند، می‌توانند داخل روتا و به‌طور اختصاصی سایت و خدمات مالی، اعتباری و CRM دریافت کنند، کنار آن نیز مردم خدماتی دریافت می‌کنند که در نهایت بتوانند از خدمات این کسب‌و‌کارها استفاده کنند.
 
روتا یک شبکه اجتماعی مکان‌محور است. وقتی با دوستان خود در یک مکان مشخص قرار ملاقات می‌گذارید می‌توانید لوکیشن خود را در گروه روتا قرار دهید، سپس دوستان خود را نیز در روتا اد کنید و روتا بهترین راه دسترسی به لوکیشن و مدت‌زمان حدودی را به دوستان شما پیشنهاد می‌دهد ضمن آنکه  تمام خدمات روتا در بستر نقشه عرضه می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.