بازی

فناوری اطلاعات

May 30, 2023
15:09 سه شنبه، 9ام خردادماه 1402
کد خبر: 145859

۵ بازی برتر تاریخ پلی استیشن

شرکت سونی با ارائه کنسول محبوب پلی استیشن بیش از دو دهه است که در خط مقدم صنعت بازی قرار داشته و به طور مداوم برخی از تحسین ‌شده ‌ترین و موفق ‌ترین بازی‌های ویدیویی را تولید می ‌کند. در این گزارش به معرفی ۵ بازی برتر این کنسول طی دو دهه گذشته می پردازیم.
 
 
از زمان معرفی اولین کنسول پلی استیشن یک تا آخرین نسخه پلی استیشن ۵ که به تازگی روانه بازار شده است، مجموعه سونی برای ارائه تجربه ‌های بازی همه‌ جانبه و جذابی که گیمرهای سراسر جهان را مجذوب خود می‌ کند و طراحی بهترین بازی ‌های نسبت به رقبای خود، شهرت دارد.
 
در این میان سوالی که اغلب والدین از خود می پرسند این است که آیا بازی های ویدیویی باعث ترویج خشونت می شود؟ این موضوع بدان جهت دارای اهمیت است که بازی ‌های ویدیویی خشونت ‌آمیز همواره مورد علاقه گیمرها بوده اند و معمولا جذابیت بیشتری دارند.
 
در واقع، علیرغم پرسش ‌هایی که در سال‌ های اخیر در مورد اینکه آیا بین جرم و جنایت و تعداد افرادی که بازی‌ های ویدیویی خشونت ‌آمیز بازی می ‌کنند ارتباطی وجود دارد یا خیر، نتایج یک مطالعه جدید نشان می ‌دهد: این نوع بازی ‌ها حس همدلی را کاهش نمی ‌دهد.
 
موضوع دیگری که شاید بررسی آن جذاب محسوب شود، انتخاب برترین بازی های تاریخ پلی استیشن محسوب می شود که گروهی از کارشناسان با بررسی ۱۰ وب سایت مرتبط، اطلاعات این بازی ها و نظرات کاربران را جمع آوری و تحلیل کردند. بر این اساس پنج بازی برتر تاریخ پلی استیشن عبارتند از:
 
۱- The Last of Us (پلی استیشن ۵)
این بازی که توسط مجموعه Naughty Dog ساخته شده است، به معنی واقعی یک شاهکار داستانی و گیم پلی است. The Last of Us به خاطر روایت پر احساس، شخصیت های ظریف و گرافیک چشمگیرش تحسین شده است. بازی The Last of Us مانند Halo یا Metal Gear Solid یک بازی روائی است که سرگذشت یک نسل را تعریف می کند: نه فقط یک نسل کنسول، بلکه یک نسل کامل از گیمرها.  
 
منتقدین در رابطه با این بازی معتقدند: عوامل زیادی وجود دارد که نشان دهد چرا The Last of Us برای بسیاری از افراد در حد یک شاهکار جذاب است. یکی از این موارد، تمایل تیم سازنده بازی برای گرایش به زبان سینمایی بود. هر قطعه روایی در The Last of Us از سخت ‌افزار PS3 بهره می ‌برد تا شخصیت ها بسیار متحرک بوده و کاراکترها واکنش ‌های واقع ‌بینانه‌ ای نسبت به دنیای اطراف خود نشان دهند.
 
۲- God of War (پلی استیشن ۴)
به گزارش سیناپرس، این بازی که توسط استودیو سانتا مونیکا ساخته شده است، یک بازی اکشن و ماجراجویی باورنکردنی است. این بازی از زمان عرضه همواره به دلیل گرافیک خیره کننده، داستان جذاب و ساختار گیم پلی خلاقانه اش مورد تحسین قرار گرفته است.
 
منتقدین در رابطه با این بازی می گویند:‌ برخی از بهترین فیلم‌ های تمام دوران، آن‌ هایی هستند که نقاط قوت متفاوت آن ‌ها برای ایجاد یک کل یکپارچه و جذاب عمل می ‌کنند. این  ویژگی کاملاً در مورد God of War صادق است.
 
تحلیل های فنی نشان می دهد: این بازی دارای یک ساختار پیوسته و بدون وقفه است. نیازهای آزاردهنده بازی های ویدئویی مانند بارگیری صفحه نمایش به قدری موثر پنهان شده اند که شما به سختی متوجه وجود آن ها می شوید. در این بازی شما با چکمه های شخصیت اول داستان راه می روید و خود را در شرایط او تصور می کنید و با شروع بازی، بدون وقفه بین صحنه های مبارزه، داستان و کاوش در حرکت هستید.
 
در این بازی لحظات بسیار زیبا و برجسته ای وجود دارد: قایقرانی در زیر پاهای زنگ زده مجسمه باستانی ثور و حرکت به سمت دریاچه، عبور از روی بدن غول های افتاده؛ ورود به معبدی برای یافتن اتاق ‌های مخفی و پر از گنج، آثار درخشان معماری و … باعث شده تا این بازی این یکی از تاثیرگذارترین بازی های ساخته شده از نظر بصری محسوب شود.
 
۳- Bloodborne (پلی استیشن ۴)
این بازی که با همکاری شرکت های FromSoftware و Japan Studio ساخته شده است، به دلیل محیط تاریک و وهم آلود، گیم پلی چالش برانگیز و طراحی سطح استادانه اش مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.
 
به باور متخصصین، Bloodborne یک حماسه تاریک، ناراحت‌ کننده و زیبا است که از شکستن قلب ‌های ما هراسی نداشته و ما را بیشتر و بیشتر به اعماق دلهره و هیجان می ‌کشاند. کاوش در سرزمین پیچ خورده تخیلی این بازی که با ساختمان جهانی بی عیب و نقص آن و شخصیت هایی که در ذهن باقی می مانند تعریف می شود. در حقیقت Bloodborne بزرگ ‌ترین دستاورد هیدتاکا میازاکی است که نه تنها مملو از داستان‌ گویی محیطی است، بلکه به معنای واقعی کلمه رمزه و راز زیادی را در دل خود پنهان کرده است.
 
۴-  Uncharted 2: Among Thieves (پلی استیشن ۳)
این بازی مهیج که توسط شرکت بازی سازی Naughty Dog ساخته شده است، به دلیل چیدمان ‌های هیجان ‌انگیز، شخصیت‌ های جذاب و جلوه ‌های بصری نفس‌ گیرش مورد تحسین همگان قرار گرفته است.
 
به باور کارشناسان، Uncharted 2: Among Thieves از نظر وسعت از نسخه های مشابه خود فراتر رفته و نوشته‌ های خارق‌ العاده همراه با پیشرفت استثنایی شخصیت‌ های داستان، ضرباهنگ و سرعت بی‌عیب و نقص و دنیای سینمایی فوق‌العاده‌اش که سطح امکانات گرافیکی بالایی را نشان می دهد از این بازی یک تجربه به یاد ماندنی ایجاد کرده است. البته نباید از موسیقی متن فوق العاده و ماجراجویی جذاب این بازی که کیفیتی شبیه به برخی از بهترین کارهای ایندیانا جونز دارد، غافل شد.
 
Uncharted 2: Among Thieves که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، از قابلیت ‌های گرافیکی بسیار بالایی بهره برده و دنیای بازی‌ های کامپیوتری را به سمت قلمروی سینمایی جدید هدایت می‌ کند.
 
۵-  Horizon Zero Dawn (پلی استیشن ۴)
این بازی‌ در سال ۲۰۱۷ معرفی شده و در گروه بازی های چریکی در یک محیط جالب پسا آخر الزمانی در آمریکا اتفاق می ‌افتد. در طول این بازی کاربران ماموریت‌ های متنوع و غنی در قالب محیطی اکشن و ماجراجویانه سوم شخص تجربه می کنند. درجه سختی بازی به طور پیوسته بالا می رود و با طراحان طی هر مرحله با دقت زیادی به معرفی هیولاهای جدید می پردازند.
 
منتقدان در رابطه با این بازی می گویند: طراحان Horizon Zero Dawn یکی از زیبا ترین جهان ‌های باز را ایجاد کرده ‌اند که ما از کاوش در آن لذت می بریم. با انجام این بازی کاربران شرایط حضور در رشته‌ کوه ‌های باشکوه، دره ‌های خیره‌ کننده و دشت‌های سرسبز و وحشی پر از جانوران را تجربه  می کنند.
 
برای بسیاری از کاربران و گیمرهای نسل اول، تجربه نخستین بازی های پلی استیشن یک و نوستالژی آن همچنان یک خاطره بسیار محبوب محسوب شده و شاید هیچ گاه این تجربه برای آن ها تکرار نشود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.