اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

May 30, 2023
18:28 سه شنبه، 9ام خردادماه 1402
کد خبر: 145862

تغییرات قیمت عمده فروشی پهنای باند انگلیس اپراتورها را شاکی کرده

 
Openreach-2-770x285.jpg
 
ICTna.ir – رگولاتور بریتانیا، آفکام، موافقت کرده که به بازوی پهنای باند ثابت اپراتور BT یعنی اوپن‌ریچ اجازه دهد، تغییرات قیمت عمده فروشی خود را ادامه دهد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در سیاست قیمت گذاری Equinox 2، شرکتهای اینترنتی خرده فروشی در ازای تعهد به قراردادهای بلندمدت، دسترسی ارزان تری به محصولات FTTP اوپن ریچ خواهند داشت. تصویب ساختار تعرفه‌های جدید توسط آفکام غافلگیرکننده است، رگولاتور انگلیس اخیرا تصمیم خود در این خصوص را به تعویق انداخت و گفت که زمان بیشتری برای انجام یک بررسی گسترده‌تر در این زمینه نیاز دارد.
 
روز چهارشنبه، آفکام استدلال کرد که اجازه دادن به Equinox 2 منجر به کاهش قیمت‌ها می‌شود و می‌تواند به کاربران نهایی اثر مثبتی را منقل کند. با این وجود، تصمیم رگولاتور بریتامیا با آلتنت همسو نبوده است، زیرا معتقدند که Equinox 2 به اوپن ریچ اجازه می دهد تا از سهم بازار فعلی خود استفاده کند تا عمده فروشان کوچکتر را قبل از اینکه فرصتی برای دستیابی به سهم بازار قابل قبولی داشته باشند، از بازار خارج کند.
 
مالکوم کوربت، مدیر عامل انجمن تعاونی شبکه های مستقل (INCA) که از طرف آلتنت لابی می کند، گفت: در حالی که ما همچنان در حال بررسی کامل بیانیه آفکام هستیم، INCA از تصمیم آفکام ناامید شد. ما نه تنها معتقدیم که این نتیجه تاثیر منفی بر رقابت و سرمایه گذاری و در نهایت تجربه و هزینه مصرف کنندگان خواهد داشت، بلکه معتقدیم رویکرد اخیر آفکام برای اتخاذ این تصمیم ناقص بوده است. به نظر می رسد یک تصمیم غیرمنطقی بر اساس یک روند مشکوک باشد.
 
گرگ مس، مدیر عامل CityFibre نیز در این مورد صحبت کرد و گفت: ما ناامید شدیم که Equinox 2 تایید شده است و تصمیم آفکام را به طور کامل بررسی خواهیم کرد. ما نباید فراموش کنیم که BT در عین حال که تخفیف‌های قیمتی را برای محدود کردن مشتریان عمده‌فروشی خود و آسیب رساندن به رقابت در حال ظهور اعمال می‌کند، در عین حال قیمت‌ها را برای میلیون‌ها مصرف‌کننده خرده‌فروشی خود به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. آفکام باید اطمینان حاصل کند که رقابت موثر و پایدار است، تا مصرف کنندگان منتفع شوند.
 
یکی از سخنگویان آفکام در بیانیه ای در این زمینه گفت: هدف اصلی ما این است که با ترویج سرمایه گذاری رقابتی در شبکه های پرسرعت ایجاد کنیم و با کسب اطمینان از وجود شرایط بازی برابر برای همه شرکت ها، پهنای باند بهتری را برای مردم در سراسر بریتانیا ارائه دهیم. با در نظر گرفتن این موضوع، و بر اساس شواهدی که در اختیار داریم، تخفیف‌های قیمت‌گذاری جدید اوپن ریچ را ضد رقابتی نمی‌دانیم.
 
از سوی دیگر، وودافون انگلیس که خدمات خرده فروشی FTTP را به مصرف کنندگان و کسب و کارها ارائه می دهد، از تصمیم آفکام استقبال کرده و اعلام داشته، این تصمیم این امکان را به آن می دهد تا بسته های پهن باند جذاب تری را برای مشتریان خود ارائه دهد.
 
احمد اسام، مدیرعامل وودافون انگلستان در این خصوص گفت: ما فکر می‌کنیم پیشنهاد آنها هیچ تهدیدی برای ارائه‌دهندگان فیبر ایجاد نمی‌کند و مهمتر از همه، خرده‌فروشانی مانند وودافون را از استفاده از سایر عمده‌فروشان منصرف نمی‌کند. در واقع، ما امیدواریم در آینده نزدیک استفاده از ارائه دهندگان فیبر جایگزین را گسترش دهیم.
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.