فناوری اطلاعات

هوش مصنوعی

May 31, 2023
15:33 چهارشنبه، 10ام خردادماه 1402
کد خبر: 145897

ساتیا نادلا: هوش مصنوعی عصر کامپیوتر را از دوچرخه به موتور بخار می‌برد

مایکروسافت به‌روزرسانی‌هایی را برای ابزارهای هوش مصنوعی معرفی کرد که به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که سریع‌تر کدنویسی کنند و زمان لازم برای ایجاد جعبه توسعه‌دهنده را از دو هفته به چند دقیقه کاهش دهند.
 
 
 
این غول نرم‌افزاری روز سه‌شنبه در کنفرانس توسعه‌دهندگان Build خود، نقشه راه فناوری را ارائه کرد که توسط مشتریانی مانند شرکت جنرال موتورز تقویت شده است. مایکروسافت به‌روزرسانی‌هایی را برای ابزارهای هوش مصنوعیمعرفی کرد که به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که سریع‌تر کدنویسی کنند و زمان لازم برای ایجاد جعبه توسعه‌دهنده را از دو هفته به چند دقیقه کاهش دهند.
 
ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در سخنرانی اصلیگفت: مفهوم یک ماشین رویایی … همزیستی انسان و کامپیوتر… هیجان انگیز است. ما با ChatGPT از دوچرخه به موتور بخار رفتیم.  
 
نادلا، با تاکید بر اینکه مایکروسافت ایمنی را در ارائه‌هایهوش مصنوعی خود گنجانده است، گفت: مهم است که اینفناوری به جهان برسد.
 
شاهدی بر این مدعا این بود که تقریباً هر جلسه در اینهمایش سه روزه حول محور هوش مصنوعی، به عنوان کلمه جادویی فناوری در حال حاضر و قابلیت بزرگ آینده‌نگرانه‌ایکه همه را در یک مجموعه گرد هم می‌آورد، تعریف شده بود. اینکنفرانس همزمان با اعلام نادلا مبنی بر اینکه OpenAI شروع به استفاده از بینگ مایکروسافت به عنوان تجربه جستجویپیش‌فرض برای ChatGPT خواهد کرد، بود. مایکروسافتهمچنین یک Windows Copilot را برای هدایت استفاده از هوش مصنوعی معرفی کرد. 
 
جیسون وونگ، تحلیلگر گارتنر، در مصاحبه‌ای گفت: «موجی از محصولات در حال مجهز شدن به مدل پایه ChatGPT-4 است و آن را روی اپ‌های موجود مایکروسافت اعمال می‌کند و توهمات (محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی که بی‌معنی است) را کاهش می‌دهد. 
 
سهام مایکروسافت در OpenAI پیشگام هوش مصنوعی به آن مزیت قابل توجهی در بازار داده است، اما هفته‌های اخیر شاهد موجی از اعلامیه‌های مرتبط با AI از سوی شرکت‌های دیگر از جمله گوگل و متا نیز بوده است. شرکت آدوبی نیز اعلام کرد که هوش مصنوعی مولد مبتنی بر Adobe Firefly اکنون در اپ فتوشاپ در دسترس است. 
 
تقریباً هر شرکت فناوری شیفته هوش مصنوعی و تأثیر بالقوه آن بر کارایی عملیاتی و فروش است. به گفته John Blackledge، تحلیلگر Cowen، هوش مصنوعی مولد می‌تواند منجر به افزایش بهره‌وری 832 تا 1.7 تریلیون دلاری برایکارگران ایالات متحده شود، زیرا این فناوری در صنایع مختلف کاربرد دارد. شرکت‌هایی که فناوری هوش مصنوعی مولد خلق می‌کنند می‌توانند 20 تا 30 درصد از این صرفه‌جویی در هزینه‌ها را از ان خود کنند، و بازاری به ارزش 166 تا 500 میلیارد دلار را ایجاد می‌کند. 
 
ابزارهای توسعه‌دهنده هوش مصنوعی به طور ویژه از این نظر حیاتی هستند که کسب‌وکارهای بزرگ عملیات خود را به سمت پلتفرم‌های دیجیتالی سوق می‌دهند، و تقاضای فزاینده‌ای برایتعداد محدودی از توسعه‌دهندگان وجود دارد. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.