سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 2, 2023
14:40 جمعه، 12ام خردادماه 1402
کد خبر: 145927

اپل احتمالاً اولین مک مجهز به تراشه M2 Ultra را در WWDC ۲۰۲۳ معرفی خواهد کرد

به‌نظر می‌رسد اپل درحال ساخت مک‌های جدیدی است که از تراشه‌های M2 Ultra و M2 Max بهره خواهند برد.
 
 
مارگ گورمن از بلومبرگ انتظار دارد اپل در رویداد WWDC ۲۰۲۳ خود که به‌زودی آغاز خواهد شد، از چند مک جدید رونمایی کند، اما جزئیاتی درمورد این محصولات ارائه نداد. اکنون روزنامه‌نگار معروف می‌گوید غول فناوری اهل کوپرتینو درحال آزمایش دو دسکتاپ جدید مک با تراشه‌های M2 Max و M2 Ultra است.
 
طبق گزارش بلومبرگ، اپل درحال آزمایش دو مدل مک جدید با نام رمز Mac 14,13 و Mac 14,14 است. براساس اعلام گورمن، هردو مک مورداشاره، از نوع رومیزی هستند و به تراشه‌ی M2 Max مجهز شده‌اند؛ سیستم-روی-چیپی که اوایل سال ۲۰۲۳ در نسخه‌های رده‌بالای مک‌بوک پرو نیز مورداستفاده قرار گرفت.
 
به‌هر حال، انتظار می‌رود اپل مک جدیدی با تراشه‌ی M2 Ultra نیز معرفی کند. M2 Max از پردازنده‌ی مرکزی ۱۲ هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی ۳۰ هسته‌ای بهره می‌برد و حداکثر از ۹۶ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند و مشخصات M2 Ultra دقیقاً دوبرابر بهتر از M2 Max خواهد بود. به‌عبارت دیگر، تراشه‌‌ی جدید اپل از پردازنده‌ی مرکزی ۲۴ هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی ۶۰ هسته‌ای بهره خواهد برد و حداکثر از ۱۹۲ گیگابایت رم نیز پشتیبانی خواهد کرد.
 
 
 
 
گورمن خاطرنشان می‌کند M2 Ultra درواقع برای مک پرو طراحی شده بود اما پیشرفت طراحی این محصول درحال حاضر کاملاً نامشخص است و به‌همین‌ دلیل تراشه‌ی جدید در مک استودیو مورداستفاده قرار خواهد گرفت.
 
مک استودیو جدید، کاربران حرفه‌ای را هدف قرار خواهد داد؛ افرادی که کارهایی مثل ویرایش ویدیو و رندر سه‌بعدی انجام می‌دهند. غول فناوری اهل کوپرتینو بار دیگر تلاش خواهد کرد مک استودیو را به‌عنوان جایگزینی برای مک پرو بفروشد تا زمانی‌که این شرکت درمورد آینده‌ی دسکتاپ ماژولار خود، تصمیم نهایی را اتخاذ کند. گورمن می‌گوید اپل علاوه‌بر مک استودیو جدید به‌زودی از مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی جدیدش نیز رونمایی خواهد کرد.
 
9to5Mac از برخی منابع خود شنیده که اپل درحال کار روی مک‌بوک ایر جدید ۱۳ و ۱۵ اینچی است و از تراشه‌ی M3 در این لپ‌تاپ‌ها استفاده خواهد کرد. علاوه‌براین به‌نظر می‌رسد اپل درحال ساخت مک‌بوک پرو جدید ۱۳ اینچی با تراشه‌ی M3 است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.