اپلیکیشن

تلفن همراه

June 3, 2023
9:44 شنبه، 13ام خردادماه 1402
کد خبر: 145934

فروش اکوسیستم اپ استور در سال ۲۰۲۲ به ۱٫۱ تریلیون دلار رسید!

بر اساس آمار، اکوسیستم اپ استور در سال گذشته‌ی میلادی مجموعاً ۱٫۱ تریلیون دلار فروش ثبت کرد که در نوع خود رکوردی اعجاب‌انگیز محسوب می‌شود.
 
 
 
 
مطالعه‌ای مستقل که تحت حمایت اپل قرار گرفته است ادعا می‌کند مجموع فروش اپ استور (فروشگاه آنلاین اپلیکیشن در دستگاه‌های اپل) در سال گذشته‌ی میلادی به‌طور تخمینی ۱٫۱ تریلیون دلار بوده است. اپل برای افزایش توجهات به اپ استور، جزئیات این مطالعه را در وب‌سایت رسمی‌اش منتشر کرد.
 
بالغ‌بر ۹۱۰ میلیارد دلار از عدد تخمینی ۱٫۱ تریلیون دلاری به فروش خدمات و کالاهای فیزیکی که در خارج از اپ استور اتفاق افتاده‌اند ارتباط دارد. ۱۰۹ میلیارد دلار به تبلیغات درون برنامه‌ای مربوط است و ۱۰۴ میلیارد دلار ازطریق خدمات و کالاهای دیجیتالی به دست آمده است.
 
عدد تخمینی ۱٫۱ تریلیون دلاری به مجموع فروش تمامی کسب‌وکارها (از کسب‌و‌کارهای بزرگ تا کوچک) مربوط است و فروش خدمات و کالاهای فیزیکی را نیز در بر می‌گیرد. اپل برای خدمات و کالاهای فیزیکی هیچ کمیسیونی دریافت نمی‌کند.
 
اپل برای تمامی خریدهای درون‌برنامه‌ای و طرح‌های اشتراکی داخل اپ استور ۱۵ تا ۳۰ درصد کمیسیون کسب می‌کند؛ با این‌حال زمانی که کاربر ازطریق دستگاه‌های این شرکت کارهایی نظیر خرید آنلاین مواد غذایی یا پرداخت هزینه‌ی اوبر را انجام می‌دهد، هیچ پولی به اپل نمی‌رسد.
 
گزارش جدید نشان می‌دهد درآمد حاصل از فروش خدمات در اپ استور رشد سالانه‌ی ۲۹ درصدی را تجربه کرده است. بیشترین رشد به سرویس‌های مسافرتی و تاکسی اینترنتی ارتباط دارد.
 
اپ استور در سال‌های اخیر رشد باثباتی تجربه کرده است. درآمد این فروشگاه از ۶۴۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به ۸۶۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ رسید.
 
 
 
مؤسسه‌ی تحقیقاتی Analysis Group می‌گوید اپ استور راهکارهای متنوعی را برای درآمدزایی ایجاد کرده و کسب درآمد مستقیم از اپلیکیشن بخش کوچکی از این کسب‌و‌کار بزرگ را تشکیل می‌دهد. توسعه‌دهندگان می‌توانند ازطریق محتواهای تبلیغاتی و فروش خدمات و کالاها در خارج از اپ استور نیز درآمد بسیار خوبی به جیب بزنند.
 
Analysis Group می‌گوید اپ استور اپل «پلتفرمی قابل‌اعتماد» برای کسب‌و‌کارها است و اپل سیاست‌های فراوانی به کار گرفته تا اعتماد کاربران را افزایش دهد و از کلاه‌برداری جلوگیری کند.
 
در ۱۵ سالی که از بنیان‌گذاری اپ استور می‌گذرد، توسعه‌دهندگان مجموعا ۳۲۰ میلیارد دلار مستقیماً از این فروشگاه آنلاین درآمد کسب کرده‌اند. اپ استور هم‌اکنون در مقایسه‌ با پایان سال ۲۰۰۸ دارای ۱۲۳ برابر اپلیکیشن بیشتر است و تعداد دانلود اپلیکیشن‌ها از زمان آغازبه‌کار اپ استور تاکنون مرز ۳۷۰ میلیارد بار را رد می‌کند.
 
این دومین بار در یک ماه اخیر است که اپل گزارش مؤسسه‌ی Analysis Group را در وب‌سایتش منتشر می‌کند. گزارش قبلی روی مزایای اپ استور برای کسب‌و‌کارهای کوچک تمرکز داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.