تلفن همراه

June 3, 2023
10:32 شنبه، 13ام خردادماه 1402
کد خبر: 145939

عامل اصلی مهاجرت کاربران اندروید به آیفون است

مؤسسه‌ی CIRP دلیل اصلی مهاجرت کاربران اندروید به آیفون‌های اپل را فاش کرده و نتیجه آن چیزی نیست که فکرش را می‌کردیم.
 
مؤسسه‌ی تحقیقاتی CIRP چند هفته پیش در گزارشی اختصاصی ادعا کرد مهاجرت کاربران اندروید به آیفون‌های اپل همچنان ادامه دارد. آن گزارش نشان می‌داد برخلاف سال‌های گذشته، تعداد افرادی که در سال ۲۰۲۲ برای اولین بار آیفون خریدند رشد کرده است.
 
CIRP در گزارشی جدید از عامل اصلی مهاجرت کاربران اندروید به آیفون پرده برداشته است. مطابق داده‌های این مؤسسه، دلیل اصلی مهاجرت کاربران، مشکلاتی است که آن‌ها با گوشی اندرویدی خود داشته‌اند. کمی بیشتر از نصف کسانی که در نظرسنجی CIRP شرکت کردند از مشکلات‌شان با گوشی‌های اندرویدی گفتند.
 
مشکلات کاربران با گوشی‌های اندرویدی غالبا به قدیمی‌شدن دستگاه و نیاز به تعمیر برمی‌گردد. همچنین شماری از کاربران گفته‌اند گوشی‌های اندرویدی یک‌سری نقص‌ها دارند و این موضوع روی تجربه‌ی کاربری آن‌ها اثر منفی گذاشته است.
 
با این‌حال به‌طور کلی تعداد زیادی از کاربران به این دلیل سراغ آیفون رفته‌اند که گوشی‌شان قدیمی بوده و به دستگاهی جدید نیاز داشتند.
 
 
 
بر اساس نوشته‌ی Android Authority، بالغ‌بر ۲۶ درصد از خریداران آیفون به‌دلیل قابلیت‌های جدید سراغ گوشی‌های اپل رفته‌اند. دلیل ۱۵ درصد از آن‌ها هزینه‌ی نهایی دستگاه بوده و ۶ درصد از افراد به‌دلیل برقراری ارتباط با اطرافیان‌شان آیفون خریده‌اند.
 
در بازارهایی نظیر آمریکا بسیاری از مردم آیفون دارند و با آی‌مسیج به یک‌دیگر پیام می‌دهند؛ عدم دسترسی به آی‌مسیج برای آمریکایی‌ها دردسرساز است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.