سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 3, 2023
12:01 شنبه، 13ام خردادماه 1402
کد خبر: 145944

بلومبرگ: در کنفرانس WWDC شاهد معرفی نسخه جدید مک استودیو خواهیم بود

طبق گفته‌های مارک گرمن، این مک استودیو جدید با نام اسم رمز J475 و چیپ M2 اولترا معرفی خواهد شد.
 
 
 
 
مارک گرمن از بلومبرگ تایید کرد که اپل احتمالا هفته آینده در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2023 خود از یک مدل تازه‌شده مک استودیو رونمایی خواهد کرد.
 
گزارشگر معتبر بلومبرگ در توییت جدید خود توضیح می‌دهد که اپل قصد دارد از یک مک جدید با اسم رمز J475 رونمایی کند. همانطور که گرمن در ادامه این توییت توضیح می‌دهد، مک استودیو فعلی اپل با کد «J375» شناخته می‌شود که با این موضوع، می‌توان گفت دستگاه جدید در واقع یک مدل از نسل بعدی مک استودیو خواهد بود.
 
مک استودیو با تراشه M2 اولترا؟
 
 
هفته گذشته، گرمن در گزارش دیگری گفته بود که اپل در WWDC 2023 از چندین مک جدید رونمایی خواهد کرد. او به‌طور خاص اشاره کرده بود که غول فناوری در حال آزمایش دو مک دسکتاپ مجهز به تراشه‌های M2 مکس و M2 اولترا است. چیپ M2 Max در ماه ژانویه با عرضه جدیدترین مدل‌های مک بوک پرو 14 و 16 اینچی عرضه شد، اما تراشه M2 اولترا یک گزینه جدید است که جایگزین M1 اولترا خواهد شد که اپل در مک استودیو اصلی از آن استفاده کرده بود.
 
به گفته گرمن، مک M2 Max در آزمایش‌های خود از هشت هسته با کارایی بالا، چهار هسته کارآمد، یک پردازنده گرافیکی 30 هسته‌ای و 96 گیگابایت رم بهره می‌برد. این همان تراشه‌ای است که در نسخه M2 مکس مک بوک پرو 16 اینچی شاهد آن بوده‌ایم.
 
 
مک M2 اولترا نیز ظاهراً دارای 16 هسته با کارایی بالا و 8 هسته کارآمد و یک پردازنده گرافیکی 60 هسته‌ای است. البته در گزارش‌های قبلی گفته شده بود که این چیپ می‌تواند تا 76 هسته گرافیکی نیز داشته باشد. پیکربندی‌های مختلف این دستگاه نیز ظاهراً دارای 64 گیگابایت، 128 گیگابایت و 192 گیگابایت حافظه هستند.
 
از جمله دستگاه‌های دیگری که احتمالاً در کنفرانس WWDC 2023 اپل معرفی خواهند شد، می‌توان به مک بوک ایر جدید 15 اینچی اشاره کرد. البته احتمالاً تمام نگاه‌ها به هدست واقعیت ترکیبی اپل خواهد بود. این مراسم در روز دوشنبه، 15 خردادماه در ساعت 20:30 به وقت تهران شروع خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.