تلفن همراه

فناوری

June 3, 2023
14:15 شنبه، 13ام خردادماه 1402
کد خبر: 145946

کوالکام در تاریخ 2 آبان‌ماه از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 3 رونمایی خواهد کرد

انتظار می‌رود امسال با پیکربندی متفاوتی برای اسنپدراگون 8 نسل 3 روبه‌رو شویم.
 
 
 
کوالکام تاریخ برگزاری رویداد اسنپدراگون Summit را به‌طور رسمی اعلام کرد. این رویداد که از 24 تا 26 اکتبر (2 تا 4 آبان‌ماه) برگزار می‌شود، میزبان اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهد بود؛ تراشه‌ای که قدرت اکثر نسل بعدی پرچمدارهای اندرویدی را تأمین خواهد کرد.
 
کوالکام امسال رویداد اسنپدراگون Summit را زودتر از سال‌های گذشته برگزار می‌کند، بنابراین با تراشه پرچمدار بعدی‌اش و عملکرد پرچمدارهای اندرویدی 2024 زودتر آشنا خواهیم شد. این رویداد مانند سال‌های گذشته در هاوایی برگزار می‌شود.
 
مشخصات احتمالی اسنپدراگون 8 نسل 3
درحال‌حاضر چندین گزارش درباره نسل بعدی تراشه پرچمدار کوالکام منتشر شده است. انتظار می‌رود این چیپ مانند نسل‌های قبلی‌اش، عملکرد بالایی داشته باشد. البته علاوه بر عملکرد بالا، باید منتظر مصرف انرژی بهینه‌تر هم باشیم؛ چرا که شرکت ARM در نسل جدید هسته‌های پردازشی‌اش روی مصرف انرژی بهینه تمرکز زیادی کرده است.
 
طبق شایعات، کوالکام امسال از پیکربندی متفاوتی در تراشه پرچمدارش استفاده می‌کند. درحالی‌که اسنپدراگون 8 نسل 1 و نسل 2 با پیکربندی 1+2+2+3 هسته از راه رسیده‌اند، گفته می‌شود که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ پیکربندی 1+5+2 هسته خواهد داشت. بنابراین با قدرت بسیار بالاتری نسبت به نسل قبلی روبه‌رو خواهیم شد.
 
اگر پیکربندی گفته‌شده درست باشد، یک هسته اصلی Cortex-X4 به همراه 5 هسته قدرتمند Cortex-A720 و 2 هسته کم‌مصرف Cortex-A520 در تراشه پرچمدار بعدی کوالکام مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین با پردازشگر گرافیکی آدرنو 750 روبه‌رو می‌شویم و کوالکام به‌جای 8 مگابایت حافظه کش L3، از 10 مگابایت حافظه کش استفاده خواهد کرد.
 
احتمالاً سری شیائومی 14 اولین گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 3 باشند. پس از آن سایر گوشی‌های چینی و همچنین سری گلکسی S24 به این چیپ مجهز خواهند شد. باید منتظر انتشار گزارش‌های بیشتری درباره تراشه پرچمدار بعدی کوالکام در ماه‌های آینده باشیم. این احتمال وجود دارد که زودتر از این چیپ، با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2 برای سایر پرچمدارهای 2023 روبه‌رو شویم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.