فناوری اطلاعات

هوش مصنوعی

June 4, 2023
11:33 یکشنبه، 14ام خردادماه 1402
کد خبر: 145962

مدیر ارشد سابق گوگل: هوش مصنوعی تا دو سال دیگر جهان را وارد بحران می‌کند

یکی از مدیران عالی‌رتبه‌ی سابق گوگل می‌گوید خطرات هوش مصنوعی برای سیاره‌ی ما بسیار بیشتر از تغییرات اقلیمی است.
 
 
مو گودت که مدیر تیم Google X بود، نگاه مثبتی به هوش مصنوعی ندارد. گوگل ازطریق واحد تجاری X روی پروژه‌های آینده‌نگرانه‌ی مربوط‌ به هوش مصنوعی کار می‌کند.
 
گودت در پادکستی جدید گفت هوش مصنوعی «فراتر از وضعیتی اضطراری» و بزرگ‌تر از تغییرات اقلیمی است. به عقیده‌ی گودت، باید به هنگام مواجهه با هوش مصنوعی رویکرد محتاطانه‌تری در پیش بگیریم.
 
گودت می‌گوید احتمال اینکه در نتیجه‌ی استفاده از هوش مصنوعی «اتفاقی مخرب» در دو سال آینده کل کره‌ی زمین را تحت تأثیر قرار دهد، بیشتر از خطرات تغییر اقلیمی است. به عقیده‌ی این مدیر ارشد سابق گوگل، هوش مصنوعی افزون‌بر رواج ویدیوهای دیپ‌فیک باعث اتوماسیون گسترده می‌شود و شغل‌های زیادی را از بین می‌برد.
 
به نوشته‌ی فیوچریزم، گودت قبلاً چند بار دیگر نیز نگرانی خود را درباره‌ی هوش مصنوعی ابراز کرده بود. او مدتی پیش گفت احتمال اینکه هوش مصنوعی به انسان به‌عنوان «تفاله» نگاه کند «بسیار زیاد» است. گودت همچنین گفت که ممکن است هوش مصنوعی سراغ تولید «ماشین‌های کشتار» برود.
 
مو گودت می‌گوید: «درخواستی بسیار واضح از دولت‌ها دارم. مالیات ۹۸ درصدی برای کسب‌و‌کارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی در نظر بگیرید تا آنچه را که نامه‌ی سرگشاده‌ی چند ماه پیش به دنبالش بود، محقق کنید. سرعت آن‌ها را کمی کاهش دهید و همزمان پول کافی به دست بیاورید تا به کسانی که شغلشان را توسط این فناوری از دست می‌دهند، کمک مالی کنید.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.