فناوری اطلاعات

هوش مصنوعی

June 4, 2023
13:45 یکشنبه، 14ام خردادماه 1402
کد خبر: 145969

زنگ‌خطر جایگزینی هوش مصنوعی با نیروی‌کار انسانی؛‌ فقط در یک ماه ۳۹۰۰ نفر بیکار شدند

براساس گزارش نیویورک‌پست، هوش مصنوعی فقط در ماه می باعث ازدست‌رفتن شغل ۳۹۰۰ نفر شده است.
 
 
 
 
هوش مصنوعی در سال‌های اخیر پیشرفت شگفت‌انگیزی کرده است و ربات‌ها و سیستم‌های خودکار در صنایع مختلف بسیار استفاده می‌شوند. این روند به افزایش بهره‌وری و کارایی در بسیاری از صنایع کمک می‌کند. ناگفته نماند فناوری مذکور باعث شده است بسیاری از افراد نگران ازدست‌دادن شغل خود باشند.
 
به‌گزارش NYPost، فقط در می ۲۰۲۳ حدود ۳,۹۰۰ نفر شغل خود را به‌دلیل روی‌کار‌آمدن هوش مصنوعی و سیستم‌های خودکار از دست داده‌اند و همین مسئله موجب افزایش نگرانی‌ها درباره‌ی تأثیرات آینده‌ی این فناوری بر اشتغال افراد شده است.
 
گزارش نیویورک‌پست نشان می‌دهد بسیاری از مشاغلی که هوش مصنوعی جایگزین آن‌ها شده است، به صنایع خدماتی و فروشگاهی ارتباط دارند. به‌عنوان مثال، درحال‌حاضر خودپردازها و ربات‌های خدماتی به‌طور گسترده در فروشگاه‌ها و رستوران‌ها به‌کار گرفته می‌شوند و همین امر باعث ازدست‌رفتن شغل نیروی‌ کار انسانی در این حوزه‌ها شده است.
 
در گزارش NYPost، به‌طور جداگانه به‌ نظر برخی متخصصان اشاره شده است که نشان می‌دهد تأثیر هوش مصنوعی بر بسیاری از مشاغل در آینده‌ی نزدیک افزایش خواهد یافت. این نگرانی‌ها نشان می‌دهند هوش مصنوعی می‌تواند به‌زودی به‌طور گسترده‌تر جایگزین بسیاری از نیروی‌ کار انسانی شود.
 
به‌طور‌کلی، تأثیر پیشرفت‌های فناوری بر اشتغال به مسئله‌ای بسیار مهم در جامعه تبدیل شده است. درحالی‌که هوش مصنوعی می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد و به‌نفع اقتصاد باشد، تأثیرات بسیار زیادی بر برخی مشاغل خواهد گذاشت و درنتیجه، تعداد زیادی از افراد را بیکار خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.