سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

June 5, 2023
9:53 دوشنبه، 15ام خردادماه 1402
کد خبر: 145981

بلومبرگ: اپل احتمالاً در WWDC 2023 کنار گذاشتن عبارت Hey Siri را اعلام می‌کند

با این تغییر، کاربران تنها با گفتن «‌‌Siri» به‌جای عبارت «Hey Siri» می‌توانند دستیار صوتی اپل را فرا بخوانند.
 
 
کنفرانس WWDC 2023 اپل امروز برگزار خواهد شد و تاکنون اطلاعات زیادی درباره نمایش‌های آن اعلام شده است. در یکی از جالب‌ترین شایعات پیرامون این کنفرانس، گفته شده که اپل احتمالاً قصد دارد استفاده از عبارت «Hey Siri» برای فراخواندن دستیار صوتی هوشمند خود را متوقف کند. در حال حاضر، کاربران می‌توانند با نگه داشتن دکمه پاور یا گفتن «Hey Siri»، دستیار صوتی سیری را فعال کنند، اما به‌نظر می‌رسد که اپل قصد دارد این رویه را تغییر دهد.
 
اعلام تغییر سیری در کنفرانس WWDC اپل
«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ در توییت جدید خود به این تغییر اشاره کرده است. سال گذشته، او گفته بود که اپل در حال کار روی بهبود تجربه کاربری دستیار صوتی سیری است تا کاربران بتوانند تنها با گفتن «‌‌Siri» به‌جای عبارت «Hey Siri» آن را فرا بخوانند. اکنون گرمن در توییت خود اعلام کرده که در کنفرانس WWDC 2023 می‌توان منتظر اطلاع‌رسانی درباره این تغییر توسط اپل باشیم:
 
«همه در مورد سیری، هوش مصنوعی و WWDC روز دوشنبه سوال می‌پرسند. یکی از مواردی که مدتی است به آن اشاره نکرده‌ام، پروژه بزرگی برای حذف «Hey» از عبارت «Hey Siri» بوده است. من در رویداد آینده منتظر این تغییر هستم.»
 
با این وجود، تجربه کاربری سیری به دستیار صوتی آمازون نزدیک‌تر خواهد شد که می‌توان آن را به سادگی و فقط با فرمان کوتاه «Alexa» فعال کرد. گرمن همچنین در گزارش سال گذشته خود گفته بود که اپل در حال کار روی یکپارچه سازی عمیق‌تر Siri با برنامه‌ها و سرویس‌های شخص ثالث است.
 
اپل همچنین در حال سرمایه‌گذاری روی توسعه قابلیت‌های زبانی سیری است. در فریم‌ورک آینده این شرکت با نام Siri Natural Language Generation وعده داده شده که پاسخ‌های سیری طبیعی‌تر خواهد شد و دایره لغات آن را گسترش خواهد داد. البته توسعه این چارچوب در مراحل اولیه خود قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.