اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

مخابرات فضایی

June 5, 2023
17:26 دوشنبه، 15ام خردادماه 1402
کد خبر: 145995

ویسَت خرید اینمارست را در روزهای آینده نهایی میکند

viasat-launch-770x285.jpg
 
ICTna.ir – طرح پیشنهادی خرید ویست رقیب اینمارست پس از چراغ سبز اتحادیه اروپا، به زودی بسته خواهد شد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، موافقت بروکسل که روز پنجشنبه ارائه شد، آخرین مانع اصلی نظارتی بود که شرکت‌ها باید آن را برطرف کنند تا بتوانند این معامله را به سرانچام برسانند.
 
ویست یک شرکت خدمات ارتباطی فضایی مستقر در ایالات متحده، نوامبر 2021، یک معامله 7.3 میلیارد دلاری نقد، سهام و بدهی برای خرید اینمارست بریتانیا را اعلام داشته بود. این خبر باعث شد تا رگولاتورها دچار مشکل شوند، چراکه آنها در مورد تأثیر این قرارداد بر موضوع "رقابت" نگران بودند و تحقیقات عمیقی انجام شد.
 
با این حال، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) اعلام کرد که این قرارداد را در ماه مارس تایید خواهد کرد و در اوایل ماه جاری این کار را انجام داد، پس از آن کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) هفته گذشته و اکنون کمیسیون اروپا موافقت خود را ابراز داشتند.
 
مارگرت وستاگر، قائم مقام مسئول سیاست رقابت در کمیسیون اروپا، در این خصوص گفت: اتصال اینترنت در پروازهای تجاری قرار است بیشتر و بیشتر در اروپا رایج شود. ادغام Inmarsat و Viasat که هر دو از ماهواره های GEO خود برای ارائه خدمات اتصال باند پهن در پرواز به خطوط هوایی تجاری در اروپا و مناطق دور و همچنین انواع دیگر خدمات ماهواره ای استفاده می کنند، نیاز به بررسی عمیق و دقیقی داشت.
 
وستاگر گفت: تحقیقات دقیق ما نشان داده است که طرح ویست برای خرید اپراتور ماهواره ای رقیب اینمارست تأثیر منفی بر چشم انداز رقابتی این سرویس نخواهد داشت. تحقیقات گسترده بازار ما تأیید کرد که انتخاب کافی از بین چندین ارائه دهنده معتبر برای خطوط هوایی برای ارائه خدمت به مسافران خود باقی خواهد ماند.
 
کمیسیون علاوه بر اطمینان از اینکه شرکت ادغام شده موقعیت مسلطی در فضای پهن باند حین پرواز نخواهد داشت، خاطرنشان کرد که فرصت‌های زیادی برای بازیگران فعلی وجود دارد تا در بازار رقابت کنند و برای شرکت‌های تازه وارد بازار وارد بازار شوند. به این ترتیب، این معامله بدون قید و شرط انجام شد و راه را برای Viasat و Inmarsat باز گذاشت تا تشریفات را نهایی سازند.
 
این شرکت‌ها بیانیه‌ای مشترک و رسمی پس از دریافت تأییدیه کمیسیون صادر کردند.
 
آنها گفتند: این دو شرکت اکنون برای تسریع در تکمیل معامله ای که انتظار می رود تا پایان این ماه بسته شود، تلاش خواهند کرد.
 
اما موارد دیگری وجود دارند که هنوز در انتظار هستند: چند ماه پیش SES تایید کرد که در حال مذاکره با اینتلست در مورد ادغام احتمالی است که منابع صنعتی آن را 10 میلیارد دلار یا بیشتر ارزش گذاری کرده اند. در همین حال، یوتلست و وان وب در ژوئیه گذشته برای ادغام توافق کردند و هنوز در حال پیگیری روند نظارتی هستند.
 
ظهور ماهواره به عنوان وسیله ای معتبر و مقرون به صرفه برای ارائه خدمات پهنای باند و همچنین خدمات پهنای باند در طول پرواز و گزینه های معمول اتصال برای دولت ها، صنعت دریایی و غیره، به این معنی است که بازیکنان بیشتری وارد عمل می شوند. بازیکنان لایه LEO مانند استارلینک اسپیس ایکس و کویپر آمازون سرفصل خبرها را به خود اختصاص می دهند و طبیعتاً مایلند سهم درآمد را نیز به دست آورند و شرکت های ماهواره ای کوچکتر و یا معتبرتر به دنبال افزایش حجم فروش و سهم بازار هستند.
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.