فناوری اطلاعات

June 10, 2023
15:13 شنبه، 20ام خردادماه 1402
کد خبر: 146155

گوگل از دورکاری بیزار شد

طبق یک یادداشت داخلی که توسط پایگاه فناوری "ورج" مشاهده شده، گوگل نسبت به نارضایتی خود از مدل دورکاری، به شکل به میزان فزاینده‌ای صریح شده و ترجیح خود برای همکاری حضوری را ابراز کرده است.
 
اکنون که چند سال از زمانی که کارمندان اداری در سراسر جهان ناچار شدند به کار از خانه بپردازند، گذشته است، بسیاری از شرکتها، مزایای دورکاری را حذف کرده و از کارکنان خود می خواهند حداقل چند روز در هفته به محل کار برگردند. ‌
 
هر چند گوگل به اندازه شرکتهای آمازون و متا در خصوص بازگشت به وضعیت عادی، صریح نبوده است، با این حال، این غول اینترنتی انتظارات خود را روشن کرده است.
 
بخشها و زیرمجموعه های مختلف گوگل، پیام های مختلفی دادند که بدترینشان، بخش "گوگل کلود" بوده است. از یک سو، از کارکنان خواسته شد به مدت ۳ روز در هفته، به صورت حضوری کار کنند اما از سوی دیگر، تعداد روزها به دو روز کاهش پیدا کرد زیرا این شرکت، فضای اداری را تعدیل کرده و سیستم جنجالی "میز اشتراکی" را معرفی کرده است.
 
جدیدترین پیام داخلی گوگل به این مضمون بوده است: می دانیم که تعدادی از افراد، به دلایل خوب و همچنین از آنجا که همه ما خود را با پاندمی وفق دادیم، به دورکاری کامل مشغول شدند. برای آن دسته از افرادی که دور کار هستند و نزدیک دفتر گوگل زندگی می کنند، امیدواریم که تغییر به یک برنامه کار ترکیبی را مد نظر قرار دهند. دفاتر ما جایی است که شما بیشترین ارتباط را با جامعه گوگل خواهید داشت. از این پس، ما درخواستهای جدید دورکاری را تنها بر اساس استثناء مورد بررسی قرار خواهیم داد.
 
یکی از متداولترین پیامهایی که در ماه‌های اخیر همزمان با اقدام شرکت‌های بزرگ فناوری برای تغییر روند دورکاری، مورد استفاده قرار گرفته، این بوده است که بهره وری و همکاری معمولا به صورت حضوری بهتر است، زیرا همکاران می توانند خودجوش تر باشند و نیازی به برنامه ریزی جلسات مجازی وجود ندارد.
 
بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، با وجود این که گوگل به طور مداوم، نرم افزار کنفرانس ویدیویی "گوگل میت" را بهبود می‌دهد، در واقع، خود گوگل اکنون اتکا به چنین ابزارهای جلسه مجازی را کاهش داده و پیام متضادی به شرکتها، سرمایه گذاران و کارکنان سراسر جهان ارسال کرده است و این حقیقت که بسیاری از شرکت‌های دیگر، اکنون کار حضوری بیشتری را طلب می‌کنند، به معنای آینده مبهم برای دورکاری است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.