April 26, 2010
11:54 دوشنبه، 6ام اردیبهشتماه 1389
کد خبر: 26958

تدوین ضوابط بکارگیری سامانه مدیریت فرایند کسب و کار

ICTna.ir – دستورالعمل ضوابط بکارگیری سامانه مدیریت فرایند کسب و کار در دستگاه‌های اجرایی تدوین و جهت طی مراحل قانونی به هیات دولت ارسال شد.


به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) دکتر علی ناصری، مدیر کل دفتر امور زیربنایی فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در برنامه پنجم توسعه کشور مورد توجه قرار گرفته، پیاده سازی سامانه مدیریت منابع سازمانی (ERP) و داشبورد الکترونیکی است.
وی افزود: از آن جایی که پیش از پیاده‌سازی ERP می‌بایست سامانه مدیریت فرآیند کسب و کار در دستگاه(BPMS) پیاده‌سازی شود، دفتر امور زیربنایی به منظور ایجاد تعامل مناسب میان بخش‌های مختلف در این حوزه، اقدام به تدوین دستورالعمل ضوابط بکارگیری این سامانه کرده است.
وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس از مهرماه سال گذشته، تیم کارشناسی متشکل از کارشناسان و فعالان بخش خصوصی، دانشگاهی و نمایندگان مطلع از وزارت خانه‌های بهداشت، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، بازرگانی و بانک مرکزی تشکیل و این موضوع را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
دکتر علی ناصری تصریح کرد: همچنین به منظور تدوین این دستورالعمل، از طریق پرسشنامه، نظرات 350 دستگاه، شرکت خصوصی فعال در این حوزه، صاحبنظران و مدیران اجرایی، جمع‌آوری شده است.
وی ادامه داد: بررسی و مطالعه کلیه الگوها، متولوژی های بین المللی و تجربیات موفق کشورهایی نظیر دانمارک، کانادا و سوئد از دیگر اقدامات انجام شده به منظور تدوین دستورالعمل ضوابط BPMS است.
مدیر کل دفتر امور زیربنایی فناوری اطلاعات در خصوص بخش‌های مختلف این دستورالعمل گفت: ضوابط تعیین پیاده‌سازی BPMS در دستگاه‌ها، ضوابط تعیین میزان بلوغ دستگاه‌ها برای پیاده‌سازی این سامانه، ضوابط انتخاب محصول و ضوابط پیاده سازی آن در دستگاه‌ها، بخش‌های مختلف این دستورالعمل را شامل می‌شود.
علی ناصری در خصوص مزایای اجرای این سامانه در دستگاه‌ها نیز اظهار داشت: پیاده سازی BPMS موجب می‌شود مدیران از فرصت‌هایی که فناوری اطلاعات در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد مطلع شوند.
وی افزود: تصویب، ابلاغ و اجرای این دستورالعمل می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات پیش روی دستگاه‌ها برای بکارگیری این سامانه را برطرف کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.