March 13, 2011
1:16 یکشنبه، 22ام اسفندماه 1389
کد خبر: 33314

وزیر ارتباطات: بیش از 95 درصد میزبانی سایت های دولتی درداخل کشور است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : بیش از 95 درصد میزبانی سایت های دولتی کشور در داخل است و برخی سایت های متعلق به بخش خصوصی نیز از قبل در خارج از کشور بوده که آنها نیز به زودی به داخل منتقل می شوند.
 
‘ رضا تقی پور ‘ روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به توسعه دیتا سنتر و مرکز داده اطلاعات داخلی اظهار داشت : هم اکنون چند مرکز ایجاد شده و یک مرکز اصلی به عنوان محل امن اطلاعات حساس توسط وزارت اطلاعات درحال انجام است که با این امکان، میزبانی سایت ها کاملا به داخل کشور منتقل می شود .
وی درباره دامنه IR نیز گفت : در نظر داریم ازطریق سازمان فناوری این دامنه را در سطح ملی پوشش دهیم .
وزیر ارتباطات همچنین با بیان اینکه زیرساخت های تجاری در حوزه فناوری به تناسب نیاز درحال توسعه است ، افزود: در برنامه پنجم توسعه راه اندازی شبکه ملی اطلاعات پیش بینی شده است .
تقی پور افزود: این شبکه در برگیرنده همه فعالیت ها درراستای دولت الکترونیک است .
وزیر ارتباطات در باره راه اندازی موتور جستجو گر یاحق نیز گفت : راه اندازی این موتور جستجو گر زمان بر است و چندین مرکز پژوهشی دراین خصوص درحال فعالیت هستند .
وی پیش بینی کرد حداقل یک سال برای راه اندازی کامل موتور جستجوی ایرانی زمان صرف شود .

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.