April 1, 2011
11:49 جمعه، 12ام فروردینماه 1390
کد خبر: 33512

رشد 54 درصدی استفاده از خدمات بانکداری موبایلی در فصل پایانی 2010

ICTna.ir – با وجود افزایش ناامنی‌های اینترنتی در سراسر  دنیا، نتایج مطالعات جدید صورت گرفته نشان می‌دهد که میزان علاقمندی کاربران به استفاده از خدمات بانکداری موبایلی به سرعت رو به افزایش است  تا از طریق تلفن‌همراه خود بتوانند  سرویس‌ها و خدمات اقتصادی و  مالی را در اختیار بگیرند.


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) مرکز تحقیقاتی comScore در یک مطالعه جدید نشان داد، طی فصل پایانی سال 2010 میلادی بیش از 30 میلیون مشترک تلفن‌همراه در آمریکا از طریق گوشی خود به حساب بانکی یا کارت اعتباری‌شان متصل شده و فعالیت‌های مالی تحت خدمات بانکداری موبایلی انجام داده‌اند. این رقم رشد 54 درصدی میزان استفاده از خدمات بانکداری موبایلی در فصل پایانی سال 2010 میلادی را نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نشان می‌دهد.


طبق آمار موجود، در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی 8/10 میلیون مشترک تلفن‌همراه در آمریکا که صاحب گوشی هوشمند بودند از خدمات  بانکداری موبایلی بهره بردند که این  رقم گوشی رشد 120 درصدی در این زمینه  بود. همچنین، میزان استفاده از مرورگرهای اینترنتی برای بهره‌مندی از خدمات بانکداری موبایلی در دوره زمانی یاد شده با رشد 58 درصدی برای 6/18 میلیون مشترک تلفن‌همراه محاسبه شد.


بر اساس این آمارها همچنین گفته شد که 1/8 میلیون کاربر آمریکایی در فصل پایانی سال 2010 از سرویس پیامک برای استفاده  از خدمات بانکداری موبایلی استفاده  کردند که این رقم نیز نشان دهنده  رشد 35 درصدی در این زمینه بود.


گفته می‌شود حدود نیمی از شرکت‌کنندگان در این تحقیق  اعلام کردند که برای نخستین بار  از طریق رایانه شخصی خود از خدمات  بانکداری موبایلی بهره برده‌اند. در مقابل 26 درصد این افراد اعلام کردند  که نخستین بار استفاده از این خدمات  را گوشی خود تجربه کرده‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.