December 2, 2011
18:57 جمعه، 11ام آذرماه 1390
کد خبر: 38387

تشکیل کارگروه ویژه برای مرز بندی وظایف صدا وسیما و وزارت ارتباطات!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از تشکیل کارگروه ویژه ای برای تفکیک وظایف صدا وسیما از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه ارسال سیگنال و تجهیزات مخابراتی خبر داد.


‘جواد آرین منش’ روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس رسیدگی به طرح یک فوریتی نظارت بر اداره صدا وسیما را در دستور کار دارند که تاکنون پنج ماده آن مورد بررسی قرار گرفته است.


وی گفت: در بررسی مواد 2 و 6 این طرح، اعضای کمیسیون فرهنگی به علت حساسیت بالای مفاد این دو ماده، مقرر کردند کارگروهی متشکل از کارشناسان سازمان صدا وسیما و وزارت ارتباطات و فناوری و نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مرکز پژوهش های مجلس، این دو ماده را رسیدگی و نتیجه را به کمیسیون ارایه کنند.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: وظایفی که در ماده 6 این طرح برای سازمان صدا و سیما در نظر گرفته شده است، اشتراکات بسیاری با دیگر سازمان ها و وزارتخانه ها از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.


آرین منش گفت: در جلسه اخیر این کمیسیون که برای بررسی این طرح تشکیل شد، حدود 50 کارشناس از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما به همراه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان سازمان صدا وسیما حضور داشتند.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بدنبال تعیین خط مرز و حدود وظایف سازمان صدا وسیما در زمینه فناوری اطلاعات است، تا وظایف این سازمان با کارکرد و وظایف قانونی این وزارتخانه تداخل نداشته باشد.


نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ماده 2 این طرح، پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، تاسیس فرستنده و استفاده از امکانات ماهواره‌ برای پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی را در انحصار سازمان صدا وسیما می داند.


به گفته آرین منش، ماده 6 این طرح نیز مقرر کرده است که انجام هرگونه فعالیت رادیویی و تلویزیونی که قابلیت انتشار فراگیر در داخل و خارج از کشور را به صورت واقعی و مجازی داشته و در انحصار سازمان صدا وسیما باشد، نیازمند کسب مجوز اشخاص حقیقی و حقوقی از این سازمان است.


وی تاکید کرد: تاسیس فرستنده بمنظور انجام فعالیت‌های رسانه‌ای در امر پخش صوت و تصویر، ایجاد شبکه‌های ارتباطی با سیم و بی‌سیم مانند ماهواره، پخش کابلی، شبکه‌های محلی و ناحیه‌ای برای فعالیت‌های رسانه‌ای در امر پخش صوت و تصویر، استفاده از فضای فرکانس کشور برای پخش فراگیر صوت و تصویر و ایجاد هر گونه شبکه ارتباطی تحت پروتکل‌های مختلف (جاری و آتی) اینترنت جهانی و اینترنت ملی و محلی، امکاناتی است که اشخاص حقوقی و حقیقی می باید از صدا و سیما برای فعالیت در این حوزه ها مجوز دریافت کنند.


طرح یک فوریتی نظارت بر اداره صدا وسیما که در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار دارد، با هدف افزایش اختیارات شورای نظارت بر صدا وسیما تهیه شده است.


این شورا که متشکل از نمایندگان سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه (هر قوه دو نفر) است، طبق اصل 175 قانون اساسی وظیفه نظارت بر این سازمان را بر عهده دارد.


این طرح مشتمل بر 40 ماده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.