December 12, 2011
0:24 دوشنبه، 21ام آذرماه 1390
کد خبر: 38608

تجارت همراه جیرینگ رونمایی شد

IMG_4972.jpg


مدیر عامل جیرینگ گفت : سیستم تجارت همراه جیرینگ،  یک نوع انقلاب در بحث تجارت الکترونیک بوده و در ایران برای نخستین بار رونمایی شده است .


به گزارش الکامپ تایمز – ستاد خبری الکامپ 2011، علیرضا طلوع در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه فعالیت سیستم جیرینگ گفت: تجارت همراه جیرینگ به صورت آزمایشی در نمایشگاه تلکام ارائه شده است که در صورت فراگیری بسیاری از مسائل حوزه تجارت الکترونیکی را تسهیل خواهد نمود.


وی افزود: پرداخت از طریق تلفن همراه به دو روش موبایل پِیمنت و موبایل بانکینگ بوده که در حال حاضر فعالیت ما برای ورود به بازار مبتنی بر موبایل‌ پیمنت بوده و در آینده وارد موبایل بانکینگ خواهیم شد.


وی در خصوص وضعیت استفاده از سیستم جیرینگ اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین آمار استفاده از سیستم جیرینگ به بحث خرید شارژ ، انتقال شخص به شخص و پرداخت قبوض اختصاص یافته است .


وی تصریح کرد: خرید شارژ ، پرداخت قبوض و انتقال شخص به شخص به عنوان  پر متقاضی ترین بخش سیستم جیرینگ بوده است.


وی همچنین افزود : در آینده به سمت استفاده از NFC حرکت کرده و این بحث را توسعه خواهیم داد .
طلوع درخصوص حداکثر میزان جابه‌جایی پول در سیستم جیرینگ گفت: براساس مجوز بانک مرکزی، دراین سیستم پرداخت‌های خرد تا زیر یک میلیون تومان قابل انجام است.
وی درباره این موضوع که چرا در این سیستم، مشترک قادر به پر کردن کیف پول الکترونیکی خود از طریق حضور در شعبه نیست ومشترکان دائمی نمی توانند از طریق حساب قبض خود خرید کرده و روی قبض پرداخت کنند گفت: زیرا ریسک لاوصولی در مشترکان دائمی بیشتر بوده و مدت زمان طولانی طول می کشد تا این هزینه ها پر شود .
مدیرعامل شرکت جیرینگ همراه اول یادآور شد: در بحث تکنولوژی معتقدیم که سریع‌ترین تکنولوژی، تکنولوژی USSD است.
طلوع در پاسخ به این سؤال که سیستم جیرینگ نیازمند چسباندن یک لیبل به پشت گوشی تلفن همراه است، این در حالی است که چسباندن لیبل به گوشی تجربه‌ای بین اپراتورهای تلفن همراه ندارد و اپراتورها برای این کار از سیم‌کارت‌های NFC دار استفاده می‌کنند گفت: گوشی‌هایی که بتوانند NFC را ساپورت کنند محدود هستند و این گوشی‌ها فراگیر نشده‌اند؛ همچنان که شرکت نوکیا پس از مدت‌ها برنامه‌ریزی سرانجام گوشی مجهز به NFC را به بازار عرضه کرد.


وی  خاطر نشان کرد : مذاکرات اولیه را برای ورود به حوزه بانکداری از طریق تلفن همراه انجام داده ایم و به زودی به حوزه بانکداری الکترونیکی وارد خواهیم شد .


مدیرعامل شرکت جیرینگ یادآور شد: جیرینگ سرویس جدیدی است و هم‌اکنون بیشتر روی بحث معرفی برند، اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی مفهوم جیرینگ کار می‌کنیم.
طلوع در ادامه افزود: هم‌اکنون سرویس جیرینگ در 700 دفتر ICT روستایی فعال شده و به زودی به 1000 دفتر افزایش خواهد یافت.
وی در خصوص نظارت بانک مرکزی بر این سیستم خرید اظهارداشت : سرویس جیرینگ در حال حاضر تحت نظر بانک مرکزی بوده و ارتباط ما با آنها برقرار است و درخواست های ما برای عرضه عمومی به آنها ارائه شده ولی هنوز دغدغه های آنها را نمی دانیم که در صورت موافقت آنها سیستم جیرینگ را عرضه عمومی خواهیم کرد .

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.