June 23, 2012
19:36 شنبه، 3ام تیرماه 1391
کد خبر: 42789

گله‌مندی کارگردان مجموعه ایران دیاری برای تمام فصول از به‌کارگیری بدون اجازه تصاویر این مستند در تبلیغات همراه اول

«ایران دیاری برای تمام فصول» عنوان مستندی است که به 9 استان در زمینه ایرانشناسی جاذبه‌های طبیعی تاریخی و جامعه ایرانی می‌پردازد و ساخت آن چهار سال به طول انجامیده است.


4-435.jpg


سید محمد میرسطانی ـ کارگردان این مجموعه مستند ـ خاطرنشان کرد: پس از ساخت این مجموعه مستند در بهار 89، بیش از 10 بار تکرار آن پخش شد که از این بابت خوشحالم اما از این گله‌مندم که چرا تبلیغات همراه اول آن را پخش می‌کند در حالی که این حق را ندارد.


این مستندساز در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی زمان ساخت مجموعه مستند «ایران دیاری برای تمام فصول» گفت: ساخت این مجموعه از سال 85 تا 89 به مدت چهار سال به طول انجامید که راجع به دیدنی‌های 9 استان از 30 استان ایران است و شامل استان‌های تهران‌، قم‌، خراستان رضوی‌، فارس‌‌، خوزستان،‌ گیلان‌، اردبیل‌، کردستان و همدان می‌شود.


خبرگزاری فارس: تبلیغات تلویزیون و خواب شهرک‌های صنعتی ایران


وی با بیان اینکه این مجموعه مستند در شبکه سحر ساخته شد‌، خاطرنشان کرد: قرار بود این مجموعه 100 قسمتی باشد،‌ منتهی به دلیل بالا بودن بودجه، شبکه سحر به جای 30 استان ساخت 9 استان را تصویب کرد. منتهی مساله‌ای که وجود دارد این است که آرشیو تلویزیون ما فاقد یک مجموعه یک دست و یک فرم است به گونه‌ای که اگر یک توریست خارجی بسته‌ای از 30 استان را برای معرفی بخواهد،‌ نداریم‌، اما خیلی خوشحالم می‌شدم 30 استان را یک دست و باکیفیت خوبی تولید کنم.


میرسلطانی با بیان اینکه این مجموعه مستند ابتدا به زبان فارسی ساخته شد،‌ خاطرنشان کرد: پس از آن به هفت زبان انگلیسی‌، فرانسه، اردو،‌ کردی‌، آذری‌، بوسنیایی و عربی دوبله شد؛ البته چندین بار هم از شبکه مستند سیما پخش شد. شبکه سه سیما نیز این مجموعه را گرفته اما فعلا در باکس خود قرار نداده است و اکنون در شبکه آموزش سیما در ساعات هشت و 30 دقیقه صبح به روی آنتن می‌رود.


میرسلطانی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا از ساخت یک مجموعه مستند تحت عنوان «عشق دوربین» خبر داد و درباره‌ی آن توضیح داد: محور اصلی این مستند آقای دوربینی است که در همه جا حضور دارد. علاقه افراد به دیده شدن در تلویزیون است.


وی در پایان درباره‌ی روند تولید این مجموعه گفت: این مجموعه اکنون در حال تصویربرداری است و نزدیک به 30 درصد از آن تصویر شده است.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.