June 27, 2012
17:08 چهارشنبه، 7ام تیرماه 1391
کد خبر: 42894

استقبال از برنامه پیامک‌خوان رسا در گوشی‌های سیمبین نوکیا

در راستای بومی‌سازی محتوا و حمایت از برنامه‌نویسان بومی در دومین کنفرانس خدمات ارزش افزوده که در 14 اسفند سال گذشته با همکاری دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، نرم‌افزار برتر در مسابقه برنامه‌نویسی نوکیا با عنوان پیامک‌خوان رسا برای دانلود در گوشی‌های سیمبین از طریق صفحه دانلودهای وب‌سایت فارسی نوکیا در اواخر اسفند90 در دسترس قرار گرفت.


پیامک خوان رسا نسخه 3


به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،‌ برنامه پیامک‌خوان رسا تاکنون مورد استقبال بسیاری از کاربران واقع شده است. نوکیا در راستای ادامه مسئولیت‌ها و فعالیت‌های اجتماعی خود و حمایت از مصرف‌کنندگان ایرانی، حدود 150 بسته از نسخه کامل این نرم‌افزار را به مراکز آموزشی نابینایان واقع در 10 استان کشور ایران ارسال کرده است تا در میان مدارس نابینایان توزیع شوند.
استان‌های قم، خراسان رضوی و شمالی، کرمان، لرستان، مرکزی، همدان، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان و فارس استان‌های دریافت‌کننده بسته‌های کامل نرم‌افزار پیامک‌خوان رسا هستند. هر کدام از این استان‌ها 15 بسته نرم‌افزار پیامک‌خوان رسا را برای توزیع در میان مدارس نابینایان در اختیار گرفتند.
این نرم افزار متون فارسی و انگلیسی را به گفتار صوتی تبدیل می‌کند. محیط نرم‌افزاری پیامک‌خوان رسا همانند سیستم پیامکی تلفن همراه است؛ با این تفاوت که تمام پیامک‌ها را برای کاربر می‌خواند. نرم‌افزار پیامک‌خوان رسا دسترسی به تلفن همراه را آسان و امن می‌کند. همچنین این برنامه قابلیت‌های ویژه‌ای برای افراد نابینا و ناشنوا (برای خواندن متن‌های نوشتاری؛ از آنجا که اکثر افراد ناشنوا دچار مشکل تکلم نیز هستند) فراهم می‌کند.

افرادی‌که قادر نیستند حروف انگلیسی(فینگلیش) را بخوانند، سالمندانی که دچار پیرچشمی هستند یا به هر دلیل دیگری قادر به خواندن پیامک نیستند، قادر خواهند بود از محتوای پیامک خود مطلع شوند. افراد به هنگام مشغله کاری می‌توانند پیامک خود را بشنوند، بدون اینکه لازم باشد به نوشته‌ها نگاه کنند. علاوه بر این، غیر فارسی‌زبانان نیز می‌توانند با تلفظ حروف فارسی آشنا شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.