فروش سرویسهای موسیقی از لوحهای فشرده بیشتر شد
بر اساس آخرین پیشبینیهای انجام شده، درآمد بازار جهانی موسیقی دیجیتال در بخش آنلاین و مجازی تا پیش از سال 2015 از درآمد آن در بخش ابزارهای رسانهای سختافزاری بیشتر خواهد شد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کارشناسان مرکز تحقیقاتی Strategy Analytics بر پایه یک مطالعه جدید اعلام کردند که به دنبال افزایش محبوبیت برخی سرویسهای اینترنتی مانند Pandora و Spotify، درآمد این صنعت در بخش بارگذاریهای موسیقی و سرویسهای عرضه کننده این خدمات در سال 2012 میلادی با رشد 8/17 درصدی به 6/8 میلیارد دلار خواهد رسید. در این دوره زمانی درآمد حاصل از فروش پکهای فیزیکی از جمله بستههای حاوی لوحهای فشرده کاهش 1/12 درصدی را پیشروی خود تجربه خواهد کرد.
مرکز Strategy Analytics در آخرین گزارش خود تحت عنوان “پیشبینی بازار جهانی موسیقی” نوشت: «سرویسهای عرضه کننده خدمات موسیقی در سال 2012 میلادی به بخش اصلی کسب درآمد در صنعت جهانی موسیقی تبدیل خواهند شد و 311 میلیون دلار درآمد را از آن خود خواهند کرد. درآمد این بخش 8 میلیون دلار از درآمد 303 میلیون دلاری بخش بارگذاریها بیشتر است».
موسیقیهای دیجیتال در سال 2012 حدود 39 درصد از درآمد صنعت جهانی موسیقی جهان را از آن خود کردند و برخی از کشورها از جمله آمریکا و سوئد تا سال 2015 حاکمیت این بازار را در دست خواهند گرفت.