August 17, 2012
15:46 جمعه، 27ام مردادماه 1391
کد خبر: 43958

فروش سرویس‌های موسیقی از لوح‌های فشرده بیشتر شد

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های انجام شده، درآمد بازار جهانی موسیقی دیجیتال در بخش آنلاین و مجازی تا پیش از سال 2015 از درآمد آن در بخش ابزارهای رسانه‌ای سخت‌افزاری بیشتر خواهد شد.




به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کارشناسان مرکز تحقیقاتی Strategy Analytics بر پایه یک مطالعه جدید اعلام کردند که به دنبال افزایش محبوبیت برخی سرویس‌های اینترنتی مانند Pandora و Spotify، درآمد این صنعت در بخش بارگذاری‌های موسیقی و سرویس‌های عرضه کننده این خدمات در سال 2012 میلادی با رشد 8/17 درصدی به 6/8 میلیارد دلار خواهد رسید. در این دوره زمانی درآمد حاصل از فروش پک‌های فیزیکی از جمله بسته‌های حاوی لوح‌های فشرده کاهش 1/12 درصدی را پیش‌روی خود تجربه خواهد کرد.


مرکز Strategy Analytics در آخرین گزارش خود تحت عنوان “پیش‌بینی بازار جهانی موسیقی” نوشت: «سرویس‌های عرضه کننده خدمات موسیقی در سال 2012 میلادی به بخش اصلی کسب درآمد در صنعت جهانی موسیقی تبدیل خواهند شد و 311 میلیون دلار درآمد را از آن خود خواهند کرد. درآمد این بخش 8 میلیون دلار از درآمد 303 میلیون دلاری بخش بارگذاری‌ها بیشتر است».


موسیقی‌های دیجیتال در سال 2012 حدود 39 درصد از درآمد صنعت جهانی موسیقی جهان را از آن خود کردند و برخی از کشورها از جمله آمریکا و سوئد تا سال 2015 حاکمیت این بازار را در دست خواهند گرفت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.