August 24, 2012
15:39 جمعه، 3ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44077

تبلت‌های محبوب در بازار داخلی

دنیای‌اقتصاد- اگر چه بازار تبلت طی یکی دوسال اخیر مملو از برندهای متنوع و در مدل‌های گوناگون و البته قیمت‌های مختلف شده است، اما برندهای مطرح که از محبوبیت بیشتری برخوردارند و از قضا قیمت بالاتری هم نسبت به نمونه‌های دیگر دارند در ردیف پرفروش‌های بازار هستند.



به گفته فعالان بازار، در بازار تبلت برخلاف سایر کالاها، این نمونه و برندهای گران‌قیمت هستند که سهم بیشتری از آمار فروش را در اختیار دارند و برندهای ارزان قیمت معمولا مخاطبان کمتری دارند. اما بررسی‌ها نشان داده است که روز به روز با افزایش قیمت‌ها در بازار تبلت‌ها توجه‌ها به سمت نمونه‌های ارزان جلب می‌شود.
البته این به این معنا نیست که ارزان قیمت‌های بازار تبلت می‌توانند عرصه را بر رقبایی چون اپل و سامسونگ تنگ کنند. اما به هر حال تا حدودی از سهم فروش و محبوبیت آنها می‌کاهند.
بر اساس اعلام باشگاه فعالان آی سی تی نیز، در بازار تبلت ipad apple با کسب 3/30 درصد از سهم محبوبیت بازار توانسته است همچنان مقام نخست را از لحاظ محبوبیت بین برندهای دیگر کسب کند. این درحالی است که سهم محبوبیتipad apple در هفته سوم بهمن‌ماه سال گذشته در حد بالاتری (5/37) درصد بوده است. به گفته فعالان بازار چنین اتفاقی ناشی از رشد قیمت‌ها طی مدت گذشته است.
پس از این ipad apple، در رده دوم محبوب‌های بازار تبلت GALAXY SAMSUNG قرار گرفته است. براساس اعلام باشگاه فعالان آی سی تی، سهم محبوبیت این تبلت در هفته چهارم مردادماه سال‌جاری 8/27 درصد بوده است.
این درحالی است که سهم محبوبیت این تبلت‌ها در هفته سوم بهمن‌ماه سال 90 در حدود 6/25 درصد بوده است. بررسی این اعداد و ارقام گویای این مطلب است که سهم محبوبیت تبلت‌های سامسونگ طی مدت اخیر تا حدودی افزایش یافته است.
پس از این برند هم تبلت‌های ASUS با کسب 1/17 درصد از سهم محبوبیت بازار در رتبه سوم محبوب‌های بازار تبلت ایستاده‌اند. سهم محبوبیت تبلت‌های این برند در هفته سوم بهمن ماه سال گذشته 7/15 درصد بوده است.
تبلت‌های ARCHOS هم با کسب 6/12 درصد از سهم محبوبیت بازار در رتبه چهارم محبوب‌های بازار ایستاده‌اند. سهم محبوبیت تبلت‌های این برند در هفته سوم بهمن‌ماه سال گذشته در حدود 2 درصد بوده است.
در رده بعدی هم HTC FLYER با کسب 3/6 درصد قرار دارد. سهم محبوبیت این برند در هفته سوم بهمن‌ماه سال 90 در حدود 5/9 درصد بوده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.