August 28, 2012
13:51 سه شنبه، 7ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44163

گوشی ویژه کودکان و سالمندان: تصاویر ساده‌ترین موبایلی که تاکنون دیده‌اید

گوشی‌های OwnFone گوشی‌های موبایل بسیار کوچک و سبکی هستند که بسیاری از ویژگی‌های گوشی‌های مدرن را ندارند،‌ در نتیجه برای بسیاری از افراد قابل استفاده‌تر هستند.
اسمارت‌فن‌های مدرن مانند محصولاتی که در شرکت‌های اپل و سامسونگ تولید می‌شوند، انبوهی از ویژگی‌های جذاب و جالب را در کنار یکدیگر متمرکز کرده‌اند،‌این گوشی‌ها به صورت همزمان می‌توانند یک رایانه شخصی، کنسول بازی، دوربین عکاسی و بسیاری از دیگر ابزار مورد نیاز روزانه باشند.


با این‌همه گوشی OwnFone رویکردی کاملا متضاد دارد زیرا این گوشی ها، گوشی‌هایی بسیار ارزان قیمت با کاربردی بسیار ساده هستند که تمامی پیچیدگی‌ها از آن حذف شده و تمامی کارایی‌های آنها بر روی گوشی آشکار است.


گوشی موبایل


گوشی‌های موبایل ساده پدیده‌ای تازه به شمار نمی‌رود، اما OwnFone از این نیز فراتر رفته و از سادگی محض برخوردار است. سطح مشترک بسیار ساده این گوشی‌ها به تعدادی کلید دارند که تنها می‌توانند سطح رویی گوشی را بپوشانند. این گوشی‌ها حداقل از دو و حداکثر از 12 کلید برخوردار بوده که بر روی هریک نام فردی که کاربر با وی می‌گیرد، چاپ شده‌است، در واقع این شماره‌ها و اسامی در زمان سفارش دادن گوشی‌ها بر روی این ابزار چاپ می‌شوند و به این شکل کاربر به سادگی می‌تواند با شماره فرد مورد نظرش تماس برقرار کند.


دیگر کلید‌های موجود در این گوشی برای خاموش و روشن کردن، قطع و وصل کردن تماس و تنظیمات دیگر به کار می‌روند. این گوشی‌ها قابلیت دریافت پیامک را ندارند، نمایشگری بر روی آنها دیده نمی‌شود و کاربر با دیدن نوری آبی رنگ متوجه می‌شود که تماس برقرار شده‌است. همچنین هیچ صفحه کلید و شماره‌گیری بر روی این گوشی وجود ندارد.


ضخامت این گوشی‌ها هفت میلیمتر بوده و 40 گرم وزن دارند،‌وزنی که یک سوم وزن آی‌فون 4 به حساب می‌آید. باطری گوشی برای سه روز قابل استفاده‌است و طول عمر کلی آن یک سال است.


گوشی موبایل


کاربران می‌توانند در زمان سفارش دادن گوشی، رنگ و طرح آن را متناسب با سلیقه خود سفارش دهند. همچنین امکان افزوده شدن به تعداد کلید‌های موجود بر روی گوشی و یا تغییر شماره به راحتی و با پرداخت مبلغی اندک وجود دارد. قیمت این گوشی با 50 دقیقه مکالمه ماهانه 12 دلار بوده و متناسب با زمان مکالمه افزایش پیدا می‌کند.


این ابزار مسلما توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب نخواهد کرد، اما می‌تواند برای استفاده کودکان،‌سالمندان و افراد مبتلا به اختلالات یادگیری کاربردی باشد. این گوشی با حذف نیاز به گرفتن شماره و قرار دادن اسم به جای کلید‌های شماره‌گیری برقراری تماس را برای کاربرانساده‌تر کرده‌است. این شرکت قصد دارد به زودی گوشی خط بریل را برای کاربران نابینا عرضه کند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.