سخت‌افزار

August 29, 2012
12:00 چهارشنبه، 8ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44170

معرفی اولین روتر پر سرعت جهان همراه با پورت USB 3.0 توسط اسوس

 


ایسوس یکی از شرکت هایی است که توجه خاصی به تولید محصولات جدید و پرقدرت شبکه دارد. اما یکی خواسته های کاربران خانگی و حتی تجاری بهره گیری از یک دستگاه با کیفیت و زیبا می‌باشد. اما اکثر محصولات شبکه در سال های گذشته از یک طراحی ساده بهره می بردند. اما ایسوس برای رفع این مشکل سری معروف Black Diamond را در سال گذشته معرفی نمود.


به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به همین منظور این شرکت سری Black Diamond را برای افراد علاقه‌مند به محصولات با کیفیت و همچنین طراحی جذاب معرفی نموده است. اما یکی از جدیدترین محصولات خانواده شبکه این شرکت RT-N65U می‌باشد.


RT-N65U یک روتر گیگا بیتی دو باند با عملکردی فوق‌العاده می‌باشد که از تمامی قابلیت لازم برای بهره‌مندی از لذت مضامین چند رسانه ای HD و انتقال محتوا گرفته تا بازی‌های چند نفره و دانلودهای حجیم را به همراه دارد.


این روتر از یک پردازنده دو هسته ای با ویژگی Turbo NAT برای بهینه سازی خروجی سیگنال‌ها در فرکانس‌های استاندارد و همزمان با برقراری یک ارتباط کابلی بهره‌ می‌برد. استفاده از دو پردازنده موجب افزایش سرعت ارتباط بی‌سیممم در هر دو فرکانس 4/2 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز و نیز کاهش وقفه و تأخیر خواهد شد. همچنین این ویژه گی باعث افزایش نرخ انتقال تا 750 مگابیت ‌بر ثانیه در ارتباط بی‌سیم و تا 900 مگابیت بر ثانیه در ارتباط کابلی خواهد رسید. این در حالی است که ارتباط کابلی و بی‌سیمم به صورت همزمان و در آن واحد با بالاترین سرعت ممکن امکان پذیر خواهد بود که تجربه‌ای جدید در عرصه شبکه را به همراه خواهد داشت. اما از ویژگی‌های بارز این روتر، بهره گیری از دو پورت USB 3.0 برای اتصال و به اشتراک گذاری فایل‌ها، پرینتر، 3G و دیگر ابزارهای مورد نیاز شبکه مجهز می‌باشد که این موضوع برای اولین بار در دنیا اتفاق افتاده است در نتیجه کاربران می‌توانند منابع شبکه را به اشتراک گذاشته و کارایی شبکه خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.


از دیگر قابلیت‌های این روتر می‌توان به ASUSWRT اشاره کرد. ASUSWRT یک اینترفیس کاربرپسند می‌باشد که تنها در 30 ثانیه امکان اعمال تنظیمات و مدیریت ساده روتر را فراهم می‌نماید. همچنین طراحی اختصاصی AiRadar، محدوده تحت پوشش روتر و قدرت انتقال اطلاعات را افزایش داده که در نهایت امکان استفاده از این روتر را در فضاهایی با متراژ بالا و یا حتی در طبقات متعدد میسر می‌نماید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.