September 9, 2012
18:39 یکشنبه، 19ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44397

ترکسل مشترکین را مجبور به استفاده از 3G میکند

این روزها اپراتورهای موبایلی در سراسر دنیا مشکلات عدیده‌ای با یکدیگر دارند. اما در واقع با این بازار اشباع شده باید چه کاری انجام داد؟


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، برخی شرکت‌ها در این فضا خرید شرکت‌های کوچک‌تر را مد نظر قرار می‌دهند و برخی دیگر رویه کاهش قیمت‌ها را دنبال می‌کنند. اما برای شرکت مخابراتی Turkcell که بزرگترین اوپراتور موبایلی ترکیه محسوب می‌شود، بزرگترین استراتژی پیش‌رو وادار کردن مشتریان برای انتقال سیستم مخابراتی خود از نسل دوم یا 2G به 3G است که طی آن می‌توان امکان برقراری تماس‌های صوتی و تصویری با کیفیت بالا را در اختیار داشت و در مقابل، درآمد بیشتر شرکت ارایه دهنده سرویس یاد شده را پیش‌بینی کرد.



“کورای اوزترکلر”(Koray Öztürkler) مدیر مرکز همکاری‌های Turkcell طی مصاحبه‌ای گفت: «کسب‌ درآمد به‌ازای هر دقیقه برای تلفن‌های همراه در حال کاهش است، زیرا رقبا به میزان قابل ملاحظه‌ای در حال کاهش قیمت سرویس‌های خود هستند. اما میانگین درآمد از کاربرانی که گوشی هوشمند در اختیار دارند 4 تا 5 برابر بیشتر است».


بر خلاف کاهش رشد اقتصادی در کشور ترکیه طی دو سال گذشته که به صورت مستقیم بر صنایع مختلف اثر گذاشته است، اوزترکلر توضیح داد که این کشور همچنان بازاری پردرآمد در صنعت مخابرات محسوب می‌شود.


شرکت مخابراتی Turkcell کاهش قیمت گوشی‌های هوشمند با قابلیت پشتیبانی از نسل سوم خدمات تلفن‌همراه موسوم به 3G را فرصت مناسبی برای خود می‌داند تا از این طریق کاربران را ترغیب به استفاده از سرویس یاد شده کند و بتواند درآمد بیشتری به‌دست آورد.


این شرکت طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در حوزه ساخت و تکمیل زیرساخت‌های مخابراتی خود در بخش 3G انجام داده است و در این خصوص “استیو وزنیاک”( Steve Wozniak) یکی از موسسان اپل گفته که سرعت رشد شبکه مخابراتی 3G شرکت Turkcell از سرعت رشد شبکه مخابراتی 4G کشور آمریکا بیشتر است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.