تلفن همراه

گوشی

October 7, 2012
9:30 یکشنبه، 16ام مهرماه 1391
کد خبر: 50774

قیمت موبایل لحظه ای شد

 

به دلیل نوسانات پی در پی نرخ ارز قیمت فروش گوشی‌های موبایل موجود در بازار لحظه‌ای تغییر می‌کند.
به گزارش افکارنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، از روز گذشته بسیاری از فروشندگان بازار تلفن همراه که از تخته وایت برد در پشت شیشه فروشگاه‌های خود برای اطلاع‌رسانی در مورد قیمت گوشی استفاده می‌کردند، اقدام به پاک کردن تخته‌ها و نوشته کلمه Call روی آن کرده‌اند. این کلمه به معنی تماس بوده و منظور فروشندگان از این اقدام این است که برای اطلاع از قیمت یک گوشی باید با نمایندگان اصلی و فروشندگان عمده تماس گرفته شود تا قیمت کالا مشخص شود. نوسانات پی در پی قیمت ارز باعث شده تا فروشندگان از نصب برچسب‌های قیمت این کالای ارتباطی خودداری کنند.

فروشندگان بازار موبایل می‌گویند: نوسانات نرخ ارز بازار را در کما برده است چرا که از روز گذشته تا کنون به دلیل اوج نوسانات ارز این کالای ارتباطی خریدوفروش نمی‌شود. به گفته فروشندگان در یک ماه گذشته قیمت گوشی‌های بالای ۵۰۰ هزار تومان بین سی تا چهل درصد رشد داشته است. به عنوان مثال گوشی سونی اریکسون نئوال که دو ماه پیش در بدو ورود به بازار و در زمان بالاترین قیمت ۵۵۰ هزار تومان بوده هم اکنون به ۶۴۰ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که بنا به گفته فروشندگان قیمت گوشی‌های بین ۹۰۰ تا یک میلیون و صد هزار تومان اکنون به چیزی نزدیک به دو میلیون تومان رسیده است. هم اکنون قیمت آی فون ۴ اس ۱۶ گیگابایت به یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است و این در حالی است که این گوشی هشت ماه پیش به قیمت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروخته می‌شده است. قیمت گوشی‌آی فون پنج، ۶۴ گیگابایت که هم اکنون در کانادا ۸۹۹ دلار است در بازار ایران ۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

فروشندگان بازار می‌گویند: با شرایط پیش آماده فعالان، دست اندرکاران و حتی مصرف‌کنندگان نیز با شوک عظیمی روبه‌رو شده‌اند چرا که قیمت این کالای ارتباطی لحظه‌ای در حال تغییر است. با شرایط فعلی تمامی مشتریان این کالای ارتباطی خرید خود را به زمان دیگر موکول کرده اند.

با وجود افزایش قیمت‌ها در بازارتلفن همراه شهریور ماه، گوشی‌های هوشمند سونی با تقاضای خوبی از سوی مشتریان روبه‌رو شدند و بازار این گوشی‌ها پررونق‌تر از گذشته سپری شد. از گوشی‌های خوش فروش سونی در ماه گذشته می‌توان به مدل‌های Xperia Arc S و LIVE اشاره کرد. گوشی Xperia Arc S توانسته با برخورداری از امکانات بالا در لیست پرفروش‌ترین‌های این برند قرار گیرد.

صفحه نمایش لمسی ۲/۴ اینچ خازنی
ال سی دی با نور زمینه LED، نسخه ۲.۳.۴ آندروید (Gingerbread)، پردازنده Adreno ۲۰۵ GPU، دوربین عکاسی و فیلمبرداری هشت مگاپیکسل با کانون اتوماتیک، فلاش Geotagging، LED و پانوراما ۳ D Sweep، GPS با A-GPS، محل کارت حافظه microSD تا ۳۲ گیگابایت، شتاب سنج و حسگر Proximity، سوکت صوتی استاندارد ۵/۳ میلی‌متری، رادیو FM استریو با RDS، پورت MicroUSB (شارژ) و نسخه ۱/۲ بلوتوث استریو، شماره گیری صوتی، ادغام با فیس بوک، پورت MicroHDMI و طراحی باریک از جمله امکانات گوشی خوش فروش Xperia Arc S به شمار می‌آید.

گوشی Live With Walkman از امکاناتی نظیر صفحه نمایش لمسی خازنی ۲/۳ اینچ LCD با وضوح ۳۲۰ x ۴۸۰) HVGA پیکسل)، ۱۶ میلیون رنگ، نسخه ۳/۲ آندروید (Gingerbread)، دوربین ۵ MP با کانون اتوماتیک، فلاش Geotagging، LED، تثبیت کننده تصویر، تشخیص چهره و لبخند، کانون لمسی، قابلیت فیلمبرداری در وضوح ۷۲۰P در ۳۰fps، دوربین VGA قاب جلو برای چت تصویری، نرم‌افزار واکمن با دکمه اختصاصی و جلوه‌های ویژه نور، GPS با A-GPS، محل کارت حافظه MicroSD تا ۳۲ GB (کارت ۲GB در جعبه گوشی)، شتاب‌سنج و حسگر Proximity، LED هشدار، سوکت صوتی استاندارد ۵/۳ میلی‌متری، رادیو FM استریو با RDS، پشتیبانی TrackID موسیقی، پورت MicroUSB (شارژ) و نسخه ۱/۲ بلوتوث استریو، شماره‌گیری صوتی، پشتیبانیAdobe Flash ۱۰/۳، کیفیت عالی بازآفرینی صوتی از امکانات این گوشی به شمار می‌آید.

همچنین از دیگر گوشی‌های پرفروش سونی در ماه گذشته می‌توان به Xperia mini اشاره کرد. صفحه نمایش لمسی خازنی ۳ اینچ LCD با ۱۶ میلیون رنگ، نسخه ۳/۲ سیستم‌عامل آندروید (Gingerbread)، دوربین عکاسی و فیلمبرداری پنج مگاپیکسلی با کانون اتوماتیک، فلاش Geatagging، شتاب سنج و حسگر Proximity، سوکت صوتی استاندارد ۵/۳ میلی‌متری، رادیو FM استریو باRDS و شماره‌گیری صوتی از امکانات گوشی Xperia mini به شمار می‌آید. ۲۰ W، j۱۰۸ و X۱۰ MINI از جمله گوشی‌های پرفروش سونی در ماه گذشته بودند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.