تبلت

تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 7, 2012
9:57 یکشنبه، 16ام مهرماه 1391
کد خبر: 50795

اچ پی رایانه لوحی جدیدی برای کسب و کارها معرفی کرد

 

همکاران سیستم- شرکت اچ پی تصاویری از رایانه لوحی الیت پد ۹۰۰ خود منتشر کرده و آن را نمونه‌ای از رایانه‌های لوحی تحت ویندوز ۸ دانسته که قرار است مورد استفاده کارکنان کسب و کارهای مختلف قرار گیرند.

به گزارش وب سایت mashable، شرکت اچ پی از یکی از رایانه‌های لوحی جدید خود رونمایی کرده است که ویژه استفاده در کسب و کارهای تجاری ساخته شده است. این رایانه لوحی مجهز به پردازنده‌های شرکت اینتل است و اچ پی برای ارتقای سطح امنیت آن راهکار‌ها و نرم افزارهای ویژه‌ای بر روی آن نصب کرده است.
براساس این گزارش، رایانه لوحی الیت پد (ElitePad) اچ پی دارای جدید‌ترین پردازنده‌های اتمی شرکت اینتل است که کلاور تریل (clover Trail) نامیده می‌شود. این پردازنده‌ها به کاربران اجازه می‌دهد از نرم افزارهای کاربردی سازگار با ویندوزهای اکس پی و ۸ بر روی ابزار تحت ویندوز ۸ نیز استفاده کنند. این رایانه لوحی از شکل باریک و شیکی برخوردار است و ضخامت آن از ۰.۳۴ اینج فرا‌تر نمی‌رود. حافظه آن نیز تا ۶۴ گیگابایت قابل ارتقا است.
یکی دیگر از ویژگی‌های البت پد اچ پی این است که قابلیت اتصال به ابزار‌ها و شبکه‌های مختلفی همچون ان اف سی، بلوتوث ۴، شبکه‌های Wi-Fi و ۳G را نیز داراست. اچ پی پورت‌های یو اس بی‌ویژه‌ای را نیز برای این رایانه لوحی تعریف کرده است.
رایانه لوحی الیت پد دارای یک صفحه نمایش ال سی دی ۱۰.۱ اینچی با وضوح ۱۲۸۰ در ۸۰۰ است. از آنجا که اچ پی این رایانه لوحی را برای استفاده در کسب و کارهای تجاری عرضه کرده، نیازی ندیده که فناوری صفحه نمایش‌های تمام اچ دی (Full HD) را بدان بیفزاید. این رایانه لوحی دارای دو دوربین جلویی و عقبی نیز هست. دوربین عقبی آن با کیفیت ۸ مگاپیکسل عسکبرداری می‌کند. دوربین جلویی بیشتر برای فیلم برداری و استفاده در کنفرانس‌های ویدئویی طراحی شده که با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل فیملبرداری می‌کند.
الیت پد اچ پی نیز همانند دیگر محصولات رایانه‌ای این شرکت که برای استفاده در کسب و کارهای مختلف ساخته شده، دارای ابزار مدیریتی و نرم افزارهای امنیتی خاصی است که کاربران به کمک آن‌ها می‌توانند امنیت داده‌ها و فایل‌های خود را افزایش دهند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.