تبلت

تلفن همراه

فناوری

November 1, 2012
14:47 پنجشنبه، 11ام آبانماه 1391
کد خبر: 51315

غلبه اندروید به ویندوز تا سال 2016/ کدام تبلتها پرفروشتر می شوند

 

براساس تحقیقات انجام شده توسط شرکت پژوهش و مشاوره در زمینه فناوری اطلاعات گارتنر تا سال 2016 تعداد دستگاه های تلفنهای هوشمند و تبلتهایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند بیشتر از تعداد دستگاه هایی خواهد بود که سیستم عامل ویندوز مایکروسافت دارند.
به گزارش مهر، براساس اعلام گارتنر تا سال 2016 تعداد 2.3 میلیارد دستگاه رایانه، تبلت و تلفن از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند اما این تعداد از 2.2 میلیارد دستگاهی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند بیشتر خواهد بود.
 
این امر بر کسی پنهان نیست که فروش رایانه ها در روزهای اخیر چندان مناسب نبوده است، از این رو سیستم عامل ویندوز نیز موفقیت چندانی نداشته است اما این درحالی است که مایکروسافت این روزها به شدت تلاش می کند سیستم عامل ویندوز 8 آن نه تنها برای رایانه های شخصی و اداری بلکه برای بخش دستگاه های تلفنی و تبلتی نیز موفق باشد.
 
می توان گفت با تأکید بسیاری که مایکروسافت روی میانجی کاربری لمسی گذاشته، این شرکت حرکت به سمت بازار تلفنها و تبلتها را آغاز کرده و اگر این استراتژی موفقیت آمیز باشد پیش بینی های گارتنر تحقق نخواهد یافت.
 
درحال حاضر با گذشت 4 سال سیستم عالم اندروید در عرصه سیستم عاملهای تلفنهای هوشمند خود را به عنوان سیستم شماره یک اعلام کرده است.
 
از سوی دیگر اندروید در بازار تبلتها نیز محبوب است اما نمی توان گفت که این محبوبیت با سیستم عامل iOS که روی آی پدهای شرکت اپل نصب شده برابری می کند.
 
براساس پیش بینی های گارتنر تعداد دستگاه هایی که از سیستم عامل اپل بهره می گیرند از جمله لپ تاپهای این شرکت چون مک بوک پرو و سایر مدل ها تا سال 2016 به بیش از 1 میلیارد می رسد.
 
این شرکت پژوهشی و مشاوره ای در زمینه فناوری اطلاعات همچنین اعلام کرده است که در بازار تبلتها پرفروش ترین تبلتها تبلت آی پد اپل خواهد بود و درحال حاضر نیز با معرفی آی پد مینی انتظار می رود تا سال 2016 بیش از 219 میلیون دستگاه به فروش برساند. در رتبه دوم این جدول فروش پیش بینی شده تبلتهایی قرار می گیرند که سیستم عامل اندروید دارند و گفته می شوند که قرار است فروش آنها به 109 میلیون دستگاه برسد.
 
 
 
مایکروسافت نیز در همین دوره شاهد رشد چشمگیر خود خواهد بود و این ارقام برای مایکروسافت از 2.3 میلیون در سال 2012 و 9.3 میلیون در سال 2013 به 34.4 میلیون تا سال 2016 می رسد و این شرکت در رتبه سوم قرار می گیرد.
 
کل فروش بازار تبلتها تا سال 2016 به 364 میلیون دستگاه خواهد رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.