تلفن همراه

گوشی

November 4, 2012
23:43 یکشنبه، 14ام آبانماه 1391
کد خبر: 51352

آشنایی با گوشی هوشمند Sony XperiaMiro

 

در دسترس بودن و ارتباط همیشگی و روزانه با دوستان جزو اولیوت های اصلی بسیاری از ما است. تلفن همراه در کنار شبکه های اجتماعی مختلف که بسیار از ما در چندین نمونه از آنها عضو هستیم باعث شده تا به شکل بهتری با دوستانمان در ارتباط باشیم و از حال و روز آنها و کاریهایی که در حال انجام آن هستند مطلع شویم. برای دسترسی سریعتر به این شبکه ها و ارتباط بهتر با دوستان باید ابزاری داشته باشیم که این کار را برای ما به خوبی انجام دهد. گوشی هوشمند XperiaMiro یک نمونه از این ابزار است که سونی آن را با تمرکز به استفاده در شبکه های اجتماعی ساخته است.
در طراحی گوشی از همان سبک همیشگی و متفاوت از دیگر رقبای سونی استفاده شده است و استفاده از رنگ های متنوع باعث شده تا این گوشی تازگی و شادابی خاصی داشته باشد. صفحه نمایش 5/3 اینچی لمسی این گوشی، میزبان سیستم عامل Android 4.0 Ice Cream Sandwich است و از رابط کاربری اختصاصی سونی برای آن استفاده شده است. همچنین امکان کار با فیسبوک نیز در این رابط کاربری مجتمع شده است و برای مثال میتوان به صورت مستقیم یک عکس را بر روی فیس بوک قرار داد یا به سرعت وضعیت خود را به روز رسانی نمایید.سه دکمه اصلی سیستم عامل اندروید در پایین گوشی قرار داشته و یک LED کوچک در پایین آن، شما را از وضعیت گوشی (برای مثال پیغام های جدید) با خبر میسازد.
 
ساختار ساده گوشی با دکمه های تغییر حجم صدا در گوشه بالا سمت راست و دکمه Lock و روشن و خاموش در بالای گوشی به همراه خروجی هدفون کامل میگردد.
 
دسترسی کامل
 
مجتمع سازی فیسبوک در نرم افزار گوشی Like کردن، نوشتن نظرات و به اشتراک گذاری را بسیار ساده ساخته و باعث میشود تا بسیار بیشتر از قبل به دوستانتان نزدیک شوید. حتی میتوانید بر روی آهنگهایی که در حال گوش دادن هستید یا عکسهای موجود در آلبوم تصاویر نیز نظر داده و آنها را هم با دیگران به اشتراک بگذارید و به موارد مورد علاقه دیگران دسترسی داشته باشید. دسترسی سریع به تاریخ هوای تولد و رخدادهای مهم نیز باعث میشوند تا هیچ چیز مهمی را از دست ندهید.
 
دوربین قرار گرفته در جلوی گوشی نیز امکان برقراری چت ویدئویی را فراهم ساخته و با در اختیار داشتن یک اتصال اینترنتی مناسب، میتوانید با دوستانتان به صورت تصویری صحبت کنید.
 
اشتراک محلی
 
دوربین پنج مگاپیکسلی گوشی میتواند عکسهایی با دقت 1944×2592 پیکسل تهیه کند. دوربین دارای فوکوس خودکار است و یک فلاش LED نیز برایش در نظر گرفته شده است. همچنین این دوربین از قابلیتهایی همچون Geo-Tagging، فوکوس لمسی، تشخیص صورت و لبخند و حتی عکاسی سه بعدی پانوراما پشتیبانی نماید. این امکان وجود دارد تا فیلمها و عکس های تهیه شده را بتوان از طریق DLNA بر روی صفحه نمایش های بزرگ و تلویزیون تماشا نمود.
 
اتصال Wi-Fi 802.11n علاوه بر DLNA از Wi-Fi Direct و Wi-Fi Hotspot نیز پشتیبانی کرده و در ضمن اتصال بلوتوث نسخه 1/2 نیز در این گوشی پشتیبانی شده است.
 
سرگرمی بیشتر
 
گوشی XperiaMiro در زمان عدم دسترسی به شبکه نیز میتواند شما را سرگرم کند. پردازنده 800 مگاهرتزی در کنار 512 مگابایت حافظه RAM میتواند انواع مختلفی از بازی ها را به سادگی اجرا کند. همچنین بیش از دو گیگابایت فضا برای ذخیره سازی اطلاعات در گوشی در نظر گرفته شده و میتوان این فضا را با استفاده از کارت حافظه microSD (با حداکثر ظرفیت 32 گیگابایت) افزایش داد.
 
در بخش موسیقی نیز همچون دیگر گوشی های سونی امکانات خوبی در نظر گرفته شده است و نرم افزار پخش کننده موسیقی ساده و کاملی در نظر گرفته شده است. فناوری فیلتر صدای xLOUD کیفیت صدا را بهبود میبخشد و در بخش TrackID میتوانید نام موسیقی، تصویر آلبوم و اطلاعات دیگر را به فایل های موسیقی خود اضافه نمایید.
 
مشخصات سخت افزاری
 
شبکه مخابراتی
 
2G: GSM 850/ 900/ 1800/ 1900
 
3G: HSDPA 900/ 2100 (ST23i)
 
HSDPA 850/ 1900/ 2100 (ST23a)
 
چیپست
 
Qualcomm MSM7225A
 
پردازنده مرکزی
 
Cortex A5 800MHz
 
پردازنده گرافیکی
 
Adreno 200
 
حافظه ذخیره سازی
 
2/2 گیگابایت، قابل افزایش با کارت حافظه microSD
 
حافظه RAM
 
512 مگابایت
 
صفحه نمایش
 
5/3 اینچ LED Backlit LCD، دقت تصویر 480×320پیکسل (165 نقطه در اینچ)
 
دوربین
 
5 مگاپیکسل، فوکوس خودکار، فلاش LED، تشخیص چهره، تشخیص لبخند، عکاسی پانوراما سه بعدی
 
ارتباطات بیسیم
 
Wi-Fi 802.11n، Wi-Fi Hotspot، Wi-Fi Direct، DLNA، بلوتوث 1/2، A-GPS
 
سنسورها
 
شتاب سنج، Proximity، قطب نمای دیجیتال
 
باتری
 
لیتیوم یون، 1500 میلی آمپر ساعت، پنج ساعت صحبت (2G)، شش ساعت صحبت (3G)،470 ساعتStandby (2G)، 545 ساعت Standby (3G)، حدود 36 ساعت گوش دادن موسیقی
 
ابعاد (میلیمتر)
 
9/9×4/59×113
 
وزن (گرم)
 
110
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.