اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 6, 2012
23:04 سه شنبه، 16ام آبانماه 1391
کد خبر: 51405

راهکار بانکداری اوراکل به تایید سوئیفت رسید

 

شرکت اوراکل توانست راهکار بانکداری جامع خود را به تایید انجمن جهانی ارتباطات مالی بین بانکی (سوئیفت) برساند. 
به گزارش وب سایت itwire ، انجمن جهانی ارتباطات مالی بین بانکی که با نام اختصاری سوئیفت شناخته می‌شود، راهکار بانکداری جامع شرکت اوراکل را با استانداردهای خود سازگار دانست. این انجمن راهکار بانکداری شرکت اوراکل با نام فلکس کوب ۱۲ (FLEXCUBE ۱۲. ۰) را با استانداردهای خود در زمینه پشتیبانی از خدمات پیام دهی، یکپارچگی با محیط شبکه سوئیفت، اتوماسیون ترافیک فزاینده و استاندارد پردازش مستقیم (اس تی پی) سازگار شناخته است. 
مدیر بخش نرم افزارهای مالی شرکت اوراکل در این زمینه گفته است: رابطه اوراکل با انجمن سوئیفت حکایت از تعهد و پایبندی ما به استانداردهای صنعت بانکداری دارد و ما همچنان تلاش می‌کنیم تا راهکارهایی را توسعه دهیم که می‌تواند به سازمان‌های عرضه کننده خدمات مالی کمک کند تا بر چالش‌های تجاری دایم التغییر و پرفشار پیش روی خود فائق آیند. 
انجمن سوئیفت که مرکز آن در کشور بلژیک است یک اتوماسیون برای سیستم بانکی بین‌المللی عرضه کرده که مؤسسات مالی در سراسر جهان از آن برای تبادل اطلاعات مالی محرمانه خود استفاده می‌کنند. این انجمن که در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم به وجود آمد، به خاطر مزایایی فراوانی که در زمینه تبادلات بین المللی به همراه داشته، از اعتبار بالایی در سطح جهان برخوردار شده است. در حال حاضر بسیاری از بانک‌ها و موسسات مالی در سراسر جهان به عضویت این انجمن جهانی درآمده‌اند و در فعالیت‌های بین بانکی خود از خدمات این انجمن استفاده می‌کنند. 
راهکار بانکداری جامع اوراکل نیز با هدف تسهیل تبادلات بانکی برای مقاصد و فعالیت‌هایی مثل واحدهای فروش شرکت‌ها و بانک‌های سرمایه گذاری طراحی شده است. شرکت اوراکل اخیراً اعلام کرده بود نسخه همراه این راهکار را نیز ارتقا داده است. راهکار بانکداری همراه اوراکل انجام تبادلات بانکی از طریق پیامک و نرم افزارهای همراه قابل نصب بر روی گوشی و تبلت را امکان پذیر می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.