تلفن همراه

رگولاتوری

فناوری

November 9, 2012
22:30 جمعه، 19ام آبانماه 1391
کد خبر: 51448

اظهارات رئیس ارتباطات رادیویی اتحادیه بین‌المللی مخابرات در خصوص نقش کشورهای کوچک در تصمیمات جهانی

 

رئیس ارتباطات رادیویی اتحادیه بین‌المللی مخابرات با تشریح نقش و جایگاه کشورهای کوچک در تصمیم‌گیری‌های جهانی گفت: تلفن همراه پرتعداد‌ترین وسیله رادیویی در جهان محسوب می‌شود.
 
فرانسوا گابریل رانسی در ششمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات طی سخنانی اظهار داشت: مهم‌ترین تحول سال‌های اخیر در زمینه سیستم‌های رادیویی، افزایش تصاعدی تعداد دستگاه‌های رادیویی موجود در جهان بوده است.
 
رئیس اداره ارتباطات رادیویی اتحادیه بین‌المللی مخابرات گفت: در گذشته تلویزیون پرتعداد‌ترین وسیله بود اما هم اکنون گوشی‌های تلفن همراه فراگیر‌ترین وسیله هستند و شاید در آینده شبکه‌های حس‌گر باعث افزایش بیش از پیش تعداد وسایل رادیویی در جهان شوند.
 
وی گفت: با توجه به این مهم، هماهنگی فرکانسی در سطح بین‌المللی بسیار بیشتر از گذشته حائز اهمیت است.
 
رانسی تاکید کرد: برخلاف گذشته که فقط چند کشور بزرگ در تصمیم‌گیری‌ها تعیین‌کننده بودند، هم اکنون کشورهای کوچک نقش بیشتری در تصمیم‌گیری‌های جهانی دارند.
 
وی ادامه داد: مصداق این مورد، کنفرانس اخیر رادیویی بود که مجموعه‌ایی از کشورهای افریقایی و عربی توانستند نقش مهمی در تصمیم‌سازی ایفا کنند و این موضوع تاکید دوباره‌ای بر اهمیت تشکیل گروه‌های منطقه‌ای دارد.
 
رئیس اداره ارتباطات رادیویی اتحادیه بین‌المللی مخابرات یادآور شد: محورهای فعالیت ITU-R گفت: هماهنگی فراکانسی و مدار‌های ماهواره‌ایی از جمله محورهای فعالیت ITU-R و یکی از فعالیت‌های عمده آن مطالعه برای بازکردن فضاهای جدید در ارتباطات رادیویی است که از جمله آن می‌توان به IMT پیشرفته اشاره کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.